کد خبر: 363083
۰
۰
نسخه چاپی

صادرات ۱۰ ماهه قم از ۲۳۲ میلیون دلار فراتر رفت

اسفندیار دریکوندی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به مناسبت شش بهمن روز جهانی گمرک با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این اداره کل در سال‌جاری، بیان کرد: طی مدت یاد شده مقدار۲۲۹هزار و ۲۷۶تن انواع کالا همچون سرب، انواع هیدروکربن، مفتول مسی، انواع گرانول و کفش وصندل به ارزش۲۳۲ میلیون دلار از گمرکات قم صادر شده‌است.

وی با اشاره به این که این میزان صادرات از نظر ارزش ۱۰۱ درصد و از نظر وزن ۱۳۴ درصد رشد داشته‌است، افزود: صادرات صورت گرفته از گمرکات قم در این ۱۰ ماه، بیشتر به کشورهایی همچون عراق، افغانستان، امارات، هند، پاکستان و ازبکستان بوده‌است.

وی ادامه داد: دربخش ترانزیت نیز طی این مدت، مقدار۷۴هزار و ۶۰۷ تن کالا از سایر گمرکات به گمرکات استان قم ترانزیت شده‌است که در مقایسه با مدت مشابه از نظر وزن ۲۳درصد افزایش داشته‌است.

مدیرکل گمرکات قم با اشاره به روند رو به رشد شاخص‌های تجاری در قم، گفت: با تلاش صورت گرفته در مجموعه گمرکات استان،‌ در حال حاضر علاوه بر حجم قابل قبول صادرات کالاها از گمرکات قم، واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم و واحدهای تولیدی از طریق گمرکات استان به خوبی صورت می‌پذیرد.

وی در همین راستا بیان کرد: درمدت یاد شده مقدار ۴۶هزار و ۴۷۲ تن کالا از قبیل اجزا و قطعات ماشین لباسشویی، اجزا وقطعات یخچال، اجزا وقطعات موتور سیکلت و قطعات دوچرخه از کشورهایی نظیر چین، هند، ایتالیا، امارات، ترکیه و ژاپن وارد گمرکات استان قم شده‌است.

وی ادامه داد: این کالاها به ارزش ۲۳۱میلیون دلار از طریق گمرکات استان قم به کشور وارد شده‌است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۱۰درصد و از نظر ارزش ۱۲درصد رشد دارد.

دریکوندی همچنین با اشاره به این که درآمد کل گمرکات استان قم از ابتدای سال‌جاری تا پایان دی‌ماه به ۲۰۷ میلیارد تومان رسیده‌است، گفت: اولویت کاری مدیران و کارکنان گمرکات قم کمک به رشد و توسعه اقتصادی استان و حمایت از فعالان اقتصادی است که با تلاش‌های صورت گرفته در این مسیر به موفقیت‌های خوبی رسیده‌ایم.

وی در ادامه به لزوم مقابله با قاچاق برای حمایت از فعالان اقتصادی استان نیز اشاره کرد و افزود: طی ۱۰ ماه سپری شده از سال تعداد ۸۷۷ فقره پرونده مظنون به قاچاق به ارزش بیش از ۳۱۵ میلیارد تومان در گمرکات استان قم تشکیل شد که در مقایسه با مدت مشابه از لحاظ ارزش ۱۱۷ درصد و از لحاظ تعداد ۵۴ درصد رشد داشته‌است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید