کد خبر: 363143
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

جدال پهلوانان با داروغه‌ ظالم در یک انیمیشن نوروزی

به گزارش ایرنا از معاونت سیما، نویسنده وکارگردان پویانمایی پهلوانان اظهار داشت: در این اثر، شخصیت‌ها به گونه ابر قهرمانی شکل نگرفته‌اند و سعی شده آموزه های اخلاقی در لفافه و در بستر مضامین طنازانه روایت شود.

سیاووش زرین آبادی گفت: سری جدید انیمیشن پهلوانان به لحاظ محتوا و داستان، تفاوت چندانی با سری های قبل آن ندارد. و در سری جدید این مجموعه سعی کردیم از همان فضا و شخصیت‌های مالوف و آشنا برای مخاطب استفاده کنیم. به طور کل پویانمایی پهلوانان در سری جدید خود از نظر تکنیکی و پردازش مدل‌ها تا حدودی ارتقاء پیدا نموده ،به گونه ای که کاراکترهای آن قابلیت حرکت و چرخش بهتر و بیشتری پیدا کرده‌اند.

وی افزود: می توان مدعی شد پهلوانان اثری پرمخاطب است چرا که تاکنون توانسته تماشاگران زیادی را با خود همراه کند.بر اساس مستندات تاریخی، جوانمردان و فتیان ضمن قرارگرفتن در میان طبقه متوسط شهری، همگی اهل کار و کاسبی بوده اند و فتوت‌نامه‌های به یادگار مانده از مشاغل مختلف در روزگار گذشته در زمره دستاوردهای آنان به شمار می رود. از این رو در این انیمیشن تاکید خواهیم داشت که پهلوانان آدم های بی‌کار، سربار جامعه و زورگیر نبوده اند بلکه انسان هایی اهل کار و حرفه بوده و هر کدام در شغل مناسب و مورد علاقه خود به کار و خدمت به خلق مشغول بودند همچنین شخصیت پوریا در پهلوانان شغل پدری یعنی آهنگری را پیشه کرده که تا حدودی با مستندات تاریخی در مورد این شخصیت وفق دارد.

وی گفت: در روایت داستان های این مجموعه سعی شده نبرد جبهه خیر و شر در قالب شخصیت‌های ملموس و آشنا با مخاطبان ایرانی، یعنی پهلوانان و جوانمردان در نظر گرفته شود و همچنین این انیمیشن با قرار دادن داروغه‌ ظالم، زورگو و مستبد در میان روایت‌های خود ضمن ایجاد تعلیق و پر کشش کردن قصه ها در نظر دارد پیام‌های اخلاقی، معنوی وکاربردی بسیاری را به مخاطب منتقل کند.

کارگردان مجموعه پهلوانان اظهار داشت: در تولید این انیمیشن همیشه سعی بر این بوده که شاگردان پوریا ویژگی‌های ابرقهرمانی و فوق انسانی نداشته باشند و به طور کامل شبیه آدم‌های معمولی با ضعف‌ها و قوت‌های عادی و آمیخته با روزمرگی ها به تصویر کشیده شوند تا مخاطب به ویژه نوجوانان بهتر بتوانند با آنها همذات پنداری کنند.

زرین آبادی بیان کرد: از آنجا که موضوع قصه‌های این انیمیشن در بستر مسائل و چالش‌های اخلاقی و انسانی شکل گرفته بنابراین مضامین و ساختار روایی و محتوایی آن بدون زمان و مکان هستند و به دوره‌ی تاریخی خاصی تعلق ندارند. از این نظر مخاطب به راحتی می تواند با قصه‌ها ، شخصیت‌ها و چالش‌های پهلوانان ارتباط برقرار کند.

وی در پاسخ به این سوال که سهم قهرمان و قهرمان پروری در این انیمیشن چقدر است؟ و تا چه حد در آن تلاش شده تا قهرمانی در قالب عملکردهای اخلاقی و رفتاری ترویج شود نه صرفا زور بازو افزود: ترویج و انتقال آموزه‌های اخلاقی، معنوی و تربیتی به مخاطب مهمترین شاخصه پویانمایی پهلوانان است و در تولید آن سعی شده این پیام‌ها در لفافه‌ای از ماجرا، درگیری و طنز به صورت مناسب و جذاب بیان شوند. بنابراین درگیری فیزیکی و نمایش خشونت و صحنه‌های به اصطلاح اکشن و پربرخورد اصل این انیمیشن نیست و نبوده و از این موارد تا حدی که پیشروی قصه به آن احتیاج داشته بهره گرفته شده است.
علیرضا گلپایگانی تهیه کنندگی این مجموعه را عهده دار است و سری جدید انمیشن پهلوانان که همچون سری پیشین خود با تکنیک دوبُعدی ساخته شده همزمان با نوروز ۱۴۰۱ از شبکه های سیما روی آنتن می رود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس