کد خبر: 363179
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

موزه مجازی ایران درودی افتتاح می‌شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران، محمدرضا کارگر در ویژه برنامه شب فرهنگی ایران ما در نیاوران گفت: ایران درودی یکی از سرمایه های اجتماعی کشور است و این هنرمند دارای ویژگی های خاصی بود که همه نسل ها را به خود مشغول می کرد. او جزو معدود هنرمندانی بود که مخاطبانش همه مردم بودند؛ نه فقط هنرمندان و اگر او را فقط یک نقاش بدانیم، در معرفی او کوتاهی کرده ایم. چراکه در اقصی نقاط کشور، او را هم از منظر قلم می شناسند و هم از منظر هنر.

وی، راه اندازی موزه ای به نام ایران درودی را راهی برای جاودانه کردن نام این هنرمند دانست و افزود: آرزو داشتم موزه ایران درودی در زمان حیاتش افتتاح شود که محقق نشد. او آرزو داشت موزه اش کانون بانوان هنرمند و دختران ایرانی باشد و امیدواریم بتوانیم به این وصیت عمل کنیم و خیلی زود برای افتتاح این موزه اقدام کنیم ولی در نظر داریم در آینده ای نزدیک با همکاری بنیاد ایران درودی، موزه مجازی برای نمایش ۲۵۰ اثر شاخص این هنرمند را راه اندازی کنیم.

سید احمد محیط طباطبایی رئیس کمیته ملی موزه های ایران (ایکوم) ضمن قدردانی از مجموعه نیاوران از تدارک این رویداد گفت: موزه ها زمانی موزه هستند که درهایشان همیشه به روی مردم باز باشد. مجموعه نیاوران هم برای تمامی گروه های جامعه چه برای کودکان به عنوان یک موزه دوستدار کودک و چه برای علاقه مندان به هنرهای تجسمی و غیره باید پاسخگو باشد که اینگونه هست و خواهد بود.

وی با ابراز امیدورای از افتتاح موزه ایران درودی و همینطور موزه مجازی آثار این بانوی هنرمند گفت: موزه یک مفهوم است و هنر ایران درودی جایگاه موزه ای خودش را دارد چراکه آثارش به شکل سیال در تمام موزه ها و فضاها از این مطلب حکایت دارد.

این شب فرهنگی با سخنرانی پیام فضلی نژاد مدیرمسئول مجله نقد اندیشه، تهیه کننده و سردبیر سابق برنامه شوکران، تکتم نعیمی مدیرعامل بنیاد ایران درودی و یاسمین رمضان ماهی عضو هیأت علمی دانشگاه سوره، منتقد و تحلیل گر هنری پایان یافت. در حاشیه این رویداد، حاضرین از نمایشگاهی که به همین مناسبت از آثار این هنرمند از گنجینه موزه های این مجموعه در تالار آبی برپا شده، بازدید کردند.

همزمان با چهارمین روز از هفته گرامیداشت مقام زن، ویژه برنامه ایران ما در نیاوران به بهانه بزرگداشت ایران درودی با حضور جمعی از فرهیختگان و هنردوستان کشور و اعضای هیأت مدیره بنیاد ایران درودی در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار شد.

ایران درودی متولد ۱۳۱۵ بانوی نقاش معاصر پس از یک دوره طولانی مبارزه با بیماری در هفتم آبان در سن ۸۵ سالگی دار فانی را وداع گفت. این هنرمند، تجربه‌ برگزاری ۶۴ نمایشگاه انفرادی در موزه‌ها و گالری‌های معتبر جهان را در کارنامه‌ خود دارد و ۸۰ فیلم مستند برای تلویزیون ملی سابق ایران ساخته است. همچنین هشت اثر نفیس او در گنجینه‌ موزه‌ هنرهای معاصر تهران و دیگر موزه‌های ایران و برخی آثارش در دیگر موزه‌های دنیا نگهداری می‌شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس