کد خبر: 363181
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

۹ ساعت و ۵۵ دقیقه هیجان‌انگیز در قاره کهن؛ ایران و کره در آستانه نهایی کردن بلیت قطر

به گزارش ایرنا، هفته هفتم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا امروز (پنجشنبه) با انجام ۶ دیدار در ۲ گروه A و B پیگیری خواهد شد. در این هفته می‌توانیم شاهد وقوع اتفاقات خاصی باشیم.

گروه اول:

۹ ساعت و ۵۵ دقیقه هیجان‌انگیز در قاره کهن؛ ایران و کره در آستانه نهایی کردن بلیت قطر

در این گروه تیم ملی فوتبال ایران با ۱۶ امتیاز صدرنشین است. کره جنوبی هم با ۱۴ امتیاز در رده دوم جای دارد. امارات، لبنان و عراق به ترتیب با ۶، پنج و چهار امتیاز در رده‌های سوم تا پنجم جای گرفته‌اند و سوریه با ۲ امتیاز قعرنشین است.

لبنان- کره جنوبی (۱۵:۳۰)

کره جنوبی بازی رفت را با یک گل به سود خود تمام کرد اما لبنان همیشه برای آنها رقیبی دشوار بوده است. کره در صورت شکست لبنان ۱۷ امتیازی می‌شود و اگر امارات نتواند سوریه را شکست دهد صعود این تیم به جام جهانی قطعی می‌شود. شاگردان پائولو بنتو در صورت شکست ایران نیز می‌توانند به صدر جدول گروه راه پیدا کنند.

در سوی دیگر ماجرا لبنانی است که با پنج امتیاز در رده چهارم قرار دارد. شاگردان ایوان هاشیک برای صعود به رده سوم و حفظ شانس بالای خود برای رسیدن به پلی‌آف باید کره را از پیش رو بردارند و قدر بازی خانگی را بدانند. ممکن است تساوی و یا شکست این تیم منجر به سقوط آنها به رده پنجم و یا حتی ششم شود.

ایران- عراق (۱۸:۰۰)

تیم ملی فوتبال ایران تا به حال در این گروه باختی نداشته و با ۱۶ امتیاز صدرنشین است. برد تیم اسکوچیچ قطعا صعود به جام جهانی را قطعی می‌کند. تساوی ایران، شاگردان اسکوچیچ را در حالی به جام جهانی می‌رساند که امارات و لبنان رقبای خود را شکست دهند. باخت تیم اسکوچیچ اما روی کاغذ هیچ چیز را قطعی نخواهد کرد. عراق برای صعود به پلی‌آف باید از سد ایران بگذرد و به اولین برد خود در این مرحله دست پیدا کند.

امارات- سوریه (۱۸:۳۰)

هر ۲ تیم محکوم به برد هستند. امارات تیم سوم جدول است و برد این تیم باعث می‌شود تا صعود کره به جام جهانی مسجل نشود و همچنین شاید کار صعود ایران نیز در صورت عدم پیروزی مقابل عراق به تاخیر بیفتد. امارات اگر بلغزد ممکن است رتبه سوم را از دست بدهد. در طرف دیگر ماجرا سوریه‌ای است که با ۲ امتیاز قعرنشین است. آنها اگر امارات را شکست ندهند دیگر علنا امیدی برای کسب رتبه سوم هم نخواهند داشت.

۹ ساعت و ۵۵ دقیقه هیجان‌انگیز در قاره کهن؛ ایران و کره در آستانه نهایی کردن بلیت قطر

گروه دوم:

در گروه دوم عربستان با ۱۶ امتیاز صدرنشین است. ژاپن با ۱۲ امتیاز به رتبه دوم رسیده و استرالیا با ۱۱ امتیاز رده سوم را به خود اختصاص داده است. عمان با هفت امتیاز جایگاه چهارم را دارد و چین با پنج امتیاز پنجم است. ویتنام نیز با صفر امتیاز در قعر جدول جای دارد.

استرالیا- ویتنام (۱۲:۴۰)

روی کاغذ شاهد یک بازی ساده برای کانگروها خواهیم بود. این سه امتیاز استرالیا را برای رسیدن به رتبه دوم کمک خواهد کرد؛ البته اگر ژاپن نتواند چین را شکست دهد. باخت و یا توقف استرالیا اما همه چیز را به هم می‌ریزد و ممکن است هم عمان را به آنها نزدیک کند و هم شانس دومی و صعود مستقیم را از بین ببرد. ویتنام هم شانسی ندارد و برای اعاده حیثیت و کسب تجربه بازی خواهند کرد.

ژاپن- چین (۱۳:۳۰)

سامورایی‌ها به بهترین شکل ممکن خود را به بالای جدول رساندند. آنها حالا می‌توانند با شکست چین هم رتبه دوم خود را تضمین کنند و هم در صورت توقف عربستان به صدر جدول نزدیک شوند. چین هم به دنبال این است تا اندک شانس خود را برای رسیدن به رتبه سوم حفظ کند. البته که بسیار بعید است چنین اتفاقی رخ دهد. توقف تیم هاجیمه موریاسو ممکن است هم رویای سرگروهی را از بین ببرد و هم رتبه دوم را از این تیم بگیرد و کار به پلی‌آف کشیده شود.

عربستان سعودی- عمان (۲۰:۴۵)

عربستان با پیروزی در این مسابقه یک گام دیگر به جام جهانی نزدیک‌تر می‌شود. آنها در بازی رفت هم عمان را شکست دادند و حالا در خانه به دنبال ۱۹ امتیازی شدن هستند. باخت استرالیا و برد تیم هروه رنارد فاصله با رده سوم را به هشت امتیاز افزایش می‌دهد. البته که توقف سعودی‌ها در خانه می‌تواند ژاپن و استرالیا را به آنها نزدیک‌تر و ادامه مسابقات را هیجان‌انگیز تر کند. برانکو ایوانکوویچ با عمان نتایج بدی نگرفته و آنها در رده چهارم جای گرفته‌اند. غلبه بر عربستان این تیم را همچنان در رویای کسب رده سوم نگه می‌دارد اما هر نتیجه‌ای به جز برد، کار عمانی‌ها را هم تمام خواهد کرد.

*زمان برگزاری بازی‌ها به وقت تهران است.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس