کد خبر: 363309
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تولید خودروسازان بزرگ از ۷۶۰ هزار دستگاه گذشت

به گزارش روز شنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، این میزان تولید در مقایسه با آمار مدت مشابه سال قبل (تولید ۷۳۰ هزار و ۴۷۷ دستگاه خودرو) رشد ۴.۱ درصدی نشان می‌دهد.

برپایه این گزارش، در ۱۰ ماهه امسال گروه صنعتی ایران‌خودرو موفق به تولید ۳۸۱ هزار و ۳۲۱ دستگاه خودرو شد و همچون ماه‌های گذشته عنوان بزرگترین خودروساز کشور را از آنِ خود کرد.

این گروه صنعتی توانست در این مدت ۲۵۴ هزار و ۸۷۵ دستگاه در گروه پژو، ۴۱ هزار و ۹۴۰ دستگاه در گروه سمند، ۴۲ هزار و ۴۹۹ دستگاه دنا، ۲۹ هزار و ۳۶۶ دستگاه رانا، ۱۳ دستگاه آریسان، پنج ‌هزار و ۴۶۶ دستگاه هایما، هفت‌هزار و ۵۹ دستگاه تارا و ۱۰۳ دستگاه پژو ۲۰۰۸ تولید کند.

برپایه این گزارش، جمع تولیدات این خودروساز در ۱۰ ماهه امسال در هم‌سنجی با پارسال (۳۸۸ هزار و ۹۴ دستگاه) افت ۱.۷۴ درصدی داشته است.

آبی‌پوشان جاده مخصوص در دی‌ماه امسال ۵۵ هزار و ۷۶۴ دستگاه خودرو تولید کردند.

رشد ۶.۶ درصدی تولیدات سایپا

برپایه آمارهای سامانه کدال، در این مدت گروه سایپا به عنوان دومین خودروساز بزرگ کشور موفق به تولید ۲۷۹ هزار و ۵۵ دستگاه خودرو شد که شامل ۲۳۸ هزار و ۵۸۸ دستگاه خودرو در خانواده تیبا، ۲۰ ‌هزار و ۳۷۹ دستگاه سایپا ۱۵۱ (وانت پراید)، ۱۸ هزار و ۳۱۵ دستگاه شاهین، ۱۳۰ دستگاه آریو و همچنین ۲۸۳ دستگاه خودروی صادراتی کامل (CBU) و یک‌هزار و ۳۶۰ دستگاه اس. کی. دی (SKD یا قطعات نیمه‌کامل) بود.

این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ (تولید ۲۶۱ هزار و ۷۲۸ دستگاه خودرو) رشد ۶۰۶ درصدی نشان می‌دهد.

نارنجی‌پوشان جاده مخصوص در دی‌ماه امسال ۲۵ هزار و ۴۷۰ دستگاه خودرو تولید کردند.

تولید خودروسازان بزرگ از ۷۶۰ هزار دستگاه گذشت/ رشد ۴.۱ درصدی تولید خودرو

رشد ۲۴ درصدی تولیدات پارس‌خودرو

تا پایان دی‌ماه امسال همچنین پارس‌خودرویی‌ها موفق به تولید ۱۰۰ هزار و ۱۵۱ دستگاه خودرو شامل ۵۲ ‌هزار و ۱۵۳ دستگاه در گروه کوئیک (کیو ۲۰۰)، ۲۹ ‌هزار و ۵۲۰ دستگاه کوئیک معمولی، ۱۷ ‌هزار و ۸۸۴ دستگاه در گروه ساینا (اس۲۰۰) و ۵۹۴ دستگاه در گروه برلیانس شدند. این میزان تولید در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۲۴.۱ درصدی نشان می‌دهد.

جمع تولیدات این خودروساز در دی‌ماه امسال ۹‌هزار و ۹۷۲ دستگاه به ثبت رسید.

به گزارش ایرنا، بررسی مهمترین برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال ۱۴۰۰ حاکی از برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه انواع خودروی سواری و وانت است.

با توجه به تولید ۹۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع سواری و وانت در سال ۹۹، رشد ۲۱.۹ درصدی در این بخش پیش‌بینی شده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس