کد خبر: 370407
۰
۰
نسخه چاپی
استاندار قم در نشست شورای معاونین هلال احمر تاکید کرد:

بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی تجهیزات امدادی

به مناسبت هفته هلال احمر و آغاز برنامه‌های یکصدمین سالگرد تاسیس جمعیت هلال احمر، نشست شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان قم با حضور شاهچراغی استاندار قم و هیئت همراه، مدیرعامل و معاونین این جمعیت برگزار شد.

  بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در بومی‌سازی تجهیزات امدادی

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان قم، سید محمدتقی شاهچراغی استاندار قم در این نشست ضمن تبریک هفته هلال احمر گفت: هلال احمر از جمله سازمان‌های مردمی است که کارکنان و اعضای آن خالصانه و بی‌منت در زمان حوادث و سوانح به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

شاهچراغی با اشاره به اینکه در زمان وقوع حوادث و سوانح طبیعی از جمله در سیل خوزستان، لرستان و گلستان، مردم نقش کلیدی را دارند و در قالب هلال احمر، گروه‌های جهادی و بسیج به یاری آسیب‌دیدگان می‌شتابند، بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت مردم در زمان‌های بحران و جهادی عمل کردن تاکید کرد و گفت: ظرفیت مردمی، ظرفیت بی‌نظیری است چراکه میزان عرصه و نوع خدمت برای مردم تعیین کننده است و اگر آنها احساس كنند که كمك هاي آنان مورد نیاز و ضروری است، از هیچ گونه خدمتی دريغ نمي كنند و همچنین با تقويت باورها و توسعه‌ی فعاليت های جهادی می توان كمبود اعتبارات را جبران كرد.

وی با اشاره به اینکه به روزسازی آموزش‌های امدادی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران برای مدیران استان، دهیاران و بخشداران با توجه به حادثه خیز بودن استان، امری ضروری است و باید با جدیت پیگیری شود.

وی بر استفاده از ظرفیت و دانش شرکت‌های دانش بنیان در بومی‌سازی تجهیزات امدادی به منظور رسیدن به مرز خودکفایی و عدم استفاده از تجهیزات خارجی تاکید کرد و از مسئولین مربوطه هلال احمر خواست تا به صورت جدی وارد عمل شوند.

استاندار قم در پایان سخنان خود بر پیگیری‌های لازم در خصوص مسائل و مشکلات مطرح شده توسط معاونت‌های جمعیت هلال احمر استان قم، قول مساعدت و همکاری داد.

در ابتدای این نشست معاونین جمعیت هلال احمر استان قم گزارش مختصری از فعالیت‌های خود در دو سال اخیر و همچنین مسائل و مشکلات مربوطه ارائه کردند.

لازم به ذکر است: استاندار قم پیش از حضور در نشست شورای معاونین جمعیت هلال احمر استان قم، در بدو ورود مورد استقبال غنچه‌های هلال احمر قرار گرفت و سپس با حضور در یادمان شهدای امدادگر جنگ تحمیلی و مدافع حرم این جمعیت، به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

سپس در بانک تجهیزات پزشکی امانی جمعیت هلال احمر استان قم حضور یافت و از نزدیک با روند ارائه خدمات بانک توسط اعضای داوطلب آشنا شد و با اهدای هدایایی به داوطلبان از فعالیت‌های ارزشمند آنها تجلیل به عمل آورد.

در ادامه از مرکز فرماندهی و کنترل عملیات اضطراری (EOC) هلال احمر استان قم بازدید کرد و در جریان روند خدمات و عملیات‌های امدادی این جمعیت قرار گرفت.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید