کد خبر: 370589
۰
۰
نسخه چاپی

۱۶ هزار شهروند قمی برای دریافت نهال رایگان ثبت‌نام کردند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه 16 هزار شهروند قمی در سامانه تحویل نهال رایگان ثبت نام کرده و در زمان توزیع برخی موفق به دریافت نهال نشده‌اند، با اطلاع‌رسانی به افرادی که اطلاعات آنها تکمیل است، حواله دریافت نهال به آنها ارائه خواهد شد.

۱۶ هزار شهروند قمی برای دریافت نهال رایگان ثبت‌نام کردند

به گزارش قم پرس: واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با بیان اینکه یکی از وظایف سازمان پارک‌ها در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز، بحث فرهنگ‌سازی و مراقبت از فضای سبز شهر است اظهار کرد: این کار با محوریت فضای سبز محلی و درب منازل اتفاق می‌افتد و درا ین زمینه توزیع نهال بین شهروندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته این توزیع نهال بین شهروندان هدفمند نبود و بعضاً در اختیار برخی سودجویان برای کاشت در باغات قرار می‌گرفت افزود: از سال ۹۶ توزیع نهال رایگان بین شهروندان به صورت سامانه‌ای انجام شد به این شکل که از سال ۹۶ تا سال ۹۸ هر شهروندی با ثبت کدملی می‌توانست نهال دریافت کند اما پس از شیوع کرونا و محدودیت‌های کرونایی، شرایط تغییر کرد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه از سال ۹۹ توزیع نهال رایگان درب منازل شهروندان در دستور کار قرار گرفت گفت: سال ۹۹ بالغ بر ۳ هزار شهروند قمی با ثبت نام در سامانه ویژه، نهال رایگان مثمر دریافت کردند.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ به مناسبت پنجمین سال پویش درخت دوستی بنشانیم، اقدام به توزیع نهال رایگان درب منازل شد و استقبال کم‌نظیری داشتیم و بیش از ۱۶ هزار شهروند گونه‌های مثمری چون انار، انجیر، زیتون، نارنج و… دریافت کردند.

جوادیان گفت: متاسفانه تعدادی از شهروندان در زمان ثبت اطلاعات، موارد خواسته‌شده را دقیق وارد نکرده بودند و یا چندین نوبت به واسطه اعضای خانواده اقدام به ثبت نام کرده بودند و در زمان مراجعه به درب منازل امکان تحویل نهال نبود؛ تمهیدی انجام شده که تا پایان اردیبهشت نسبت به اطلاع‌رسانی به شهروندانی که نهال دریافت نکرده‌اند اقدام شده و با تحویل حواله، نهال رایگان به آنها تحویل دهیم.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون اطلاعات ۵۰ هزار سرپرست خانوار در سامانه نهال رایگان ثبت شده است افزود: این اطلاعات به عنوان افرادی که در زمینه فضای سبز فعال هستند و همیار فضای سبز هستند برای سازمان برای فعالیت‌های بعدی مهم است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید