کد خبر: 370663
۰
۰
نسخه چاپی

امکان تعامل کشور رومانی با شهر قم در حوزه محیط زیست و باستان‌شناسی

سفیر رومانی در ایران با اشاره بر فعالیت‌های زیست محیطی شهرداری قم گفت: موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و فعالیت‌های کشور رومانی در مسائل زیست‌محیطی و انرژی پاک می‌تواند زمینه ارتباط قوی و تعامل بیشتر باشد.

امکان تعامل کشور رومانی با شهر قم در حوزه محیط زیست و باستان‌شناسی

به گزارش قم پرس: خانم میرلا کارمن گرکو در دیدار با دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم با ابراز خرسندی از دیدار با شهردار قم اظهار داشت: روابط دوستانه بین ایران و رومانی قدمت زیادی داشته و ارتباط فرهنگی بیشترین تأثیر را در دوستی بین ملت‌ها دارد.

وی نقش سفرا در کشورها را برقراری ارتباط فرهنگی دانست و افزود: با توجه به قدمت ۷ هزارساله شهر قم، کشور رومانی علاوه بر ارتباطات فرهنگی می‌تواند درزمینه باستان‌شناسی نیز با این شهر ارتباط داشته و امیدواریم با توجه به سابقه علمی و دانشگاهی شهردار قم این ارتباط در حوزه علمی و دانشگاه نیز برقرار شود.

سفیر رومانی در ایران ادامه داد: کشور رومانی جزو معدود کشورهایی اروپایی است که ارتباط چند فرهنگی را دنبال کرده و تنوع فرهنگی و مذهبی در کشور ایران می‌تواند در تحکیم این ارتباط بین دو کشور مؤثر باشد.

وی با استقبال از خواهرخواندگی شهر قم با یکی از شهرهای کشور رومانی تصریح کرد: استقبال شما از برقراری ارتباط فرهنگی دو کشور بسیار جای خرسندی داشته و امیدواریم نتیجه‌های خوبی داشته باشد، ما دنبال خواهرخواندگی یکی از شهرهای رومانی با قم هستیم و شهر یاش کشور رومانی در دوران شهرداری شما با شهر اصفهان قرارداد خواهرخواندگی امضا کرد.

خانم میرلا کارمن گرکو توجه کشور رومانی به حوزه زیست‌محیطی و انرژی پاک را نیز مطرح کرد و گفت: موفقیت شهر قم در حوزه فضای سبز و فعالیت‌های کشور رومانی در مسائل زیست‌محیطی و انرژی پاک می‌تواند زمینه ارتباط قوی و تعامل بیشتر باشد.

وی با ابراز امیدواری بر استمرار ارتباط سفارت رومانی در ایران و شهرداری قم خاطرنشان کرد: امیدواریم از این فرصت بتوانیم بهترین استفاده کرده و ارتباطات قوی بین شهر قم و کشور رومانی برقرار شود و ما در تهران میزبان شما و تیم همراهتان باشیم.

انتهای پیام/****ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید