کد خبر: 370709
۰
۰
نسخه چاپی

مراسم سالگرد ارتحال مرحوم آیت الله بروجردی در قم برگزار شد

در این مراسم که با حضور آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جمعی از علما، فضلا، بیوت مراجع عظام تقلید و اقشار مختلف مردم برگزار شد، یکی از اساتید حوزه علمیه، ویژگی های برجسته علمی، اخلاقی و معنوی مرحوم آیت الله بروجردی را مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین حسین انصاریان با طرح این سؤال که چه شد آیت الله بروجردی(ره) بدون زر و زور و تزویر، جهانگیر و عالم تاب شد، خاطرنشان کرد: در رحلت این عالم ربانی، مردمانی در پنج قاره جهان عزادار شده و پرچم سازمان ملل و بسیاری از سفارت ها نیمه افراشته شد.

وی با بیان اینکه مرحوم آیت الله بروجردی(ره) از ابتدای نوجوانی، هیچ کس جز خداوند متعال را در دل پاک و مومن خود که همانا حرم الهی است، راه نداد، اظهار داشت: آیا می توانیم با قلبی پر از بدی ها و رذایل اخلاقی بنده خدا باشیم و با درون دوزخی، اهل بهشت شویم.

مفسر قرآن کریم با بیان اینکه تمام اعضا و جوارح آیت الله بروجردی(ره) آراسته به تقوای الهی بود، تصریح کرد: وقتی کسی همه وجودش تقوای الهی باشد، فقیه در دین می شود، در حالی که اگر کسی دین خدا را به خوبی نشناسد و تقوا نداشته باشد، با ادعای علم و دانش خود، فقط انسان ها را به انحراف می کشد.

وی مرحوم آیت الله بروجردی(ره) را سرچشمه نور و مشعل هدایت در جامعه دانست و گفت: این فقیه وارسته همواره به دنبال هدایت و سعادت انسان ها بودند و خداوند به دلیل ایمان واقعی، اخلاص و عمل صالح، محبت و دوستی ایشان را در دل دیگران جای داده است.

انصاریان در پایان، مردم داری، تواضع و فروتنی، ساده زیستی و اخلاص بی نظیر آیت الله بروجردی(ره) را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان با نفس پاک خود، شاگردانی همچون امام راحل(ره) را تربیت کرد و مسیر تقوا، مجاهدت و پرهیزکاری ایشان، مسیری است که باید الگوی همه طلاب و روحانیون قرار بگیرد.

حضرت آیت الله العظمی سید حسین طباطبائی بروجردی(ره) از مراجع تقلید شیعه بود که ۱۷ سال زعیم حوزه علمیه قم و ۱۵ سال مرجع عام شیعیان جهان بود که پس از عمری تلاش و مجاهدت، در سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در سن ۸۶ سالگی به دیار باقی شتافت.

در دوران آیت الله بروجردی حوزه علمیه قم گسترش بسیاری یافته و با حمایت‌های ایشان آثار حدیثی و فقهی متعددی احیاء و منتشر شد. ایشان به تقریب مذاهب اسلامی اهمیت می‌داد و در این راستا نماینده‌ای برای عضویت در دارالتقریب به مصر فرستاد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید