کد خبر: 370807
۰
۰
نسخه چاپی

تردد موتورسیکلت‌ها از چالش‌های مهم حوزه ترافیک در قم است

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه اعمال قانون به‌روزترین ابزار کنترل رفتار ترافیکی در دنیاست، گفت: فعال کردن دوربین‌های سطح شهر و اعمال قانون در خصوص راکبین متخلف موضوع مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

تردد موتورسیکلت‌ها از چالش‌های مهم حوزه ترافیک در قم است

به گزارش قم پرس: حسین شعبان‌زاده با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های مهم حوزه ترافیک در سال‌های گذشته و سال جاری موضوع ساماندهی تردد موتورسیکلت‌هاست، اظهار کرد: در این موضوع، وضعیت بسیار آشفته‌ای را در سطح شهر داریم که راهکارهای مناسبی هم برای کنترل آن در گذشته اجرا نشده است.

وی ادامه داد: در این خصوص اصلاح فرهنگ ترافیکی باید در این قشر ایجاد شود و ما در سال جاری با جدیت در این مسیر حرکت خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه در هسته مرکزی شهر با کمبود پارکینگ برای موتورسیکلت‌ها مواجه هستیم، گفت: امسال کارهای خوبی در این زمینه پیش‌بینی‌شده تا بتوانیم آشفتگی‌های موجود را ساماندهی کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اصلاح فرهنگ ترافیکی مربوط به یک نهاد و ارگان در شهر نیست، اذعان کرد: این موضوع چالش بزرگی است که باید با عزم جمعی به آن رسیدگی کنیم.

شعبان زاده با بیان اینکه اعمال قانون به‌روزترین ابزار کنترل رفتار ترافیکی در دنیاست، گفت: فعال کردن دوربین‌های سطح شهر و اعمال قانون در خصوص راکبین متخلف موضوع مهمی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: تعداد موتورها روزبه‌روز در شهر در حال افزایش است و حرکات و رفتار برخی راکبین موتورسیکلت واقعاً برای خودشان و همشهریان خطرآفرین است و بیشترین آمار جان‌باختگان را در این حوزه داریم.

شعبان زاده خاطرنشان کرد: باید از طریق رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها تذکرات لازم به رانندگان به‌ویژه راکبین موتورسیکلت ارائه شود و در کنار فرهنگ‌سازی ما نیز با اعمال قانون راکبین متخلف به دنبال اصلاح رفتار ترافیکی در شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/***ع

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید