کد خبر: 370827
۰
۰
نسخه چاپی

برگزاری یادواره ۱۳۵ شهید روحانی و طلبه یزد مروج فرهنگ ایثار در جامعه است

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام کاظم کریم بیگی روز دوشنبه در نشست هماهنگی استانی کنگره ملی شهدای روحانی و طلبه یزد افزود: برگزاری یادواره شهدا با همکاری مردم و مسئولان به خصوص رسانه‌های گروهی جزو برنامه مهمی است که امسال با همراهی تشکل‌ها و خانواده شهدا به نحو مناسبی محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ایجاد بانک اطلاعات و چاپ و انتشار کتاب‌های مختلف در خصوص شهدا، نامگذاری برخی مکان‌ها و خیابان‌ها در سطح استان به نام شهیدان، نصب تصاویر، تهیه و انعکاس مطالب به خصوص در فضای مجازی و نشست‌های پرسش و پاسخ و روایتگری جزو برنامه مهم یادواره شهیدان است.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه الغدیر با بیان اینکه در کشور سه هزار و ۸۸۸ روحانی و طلبه شهید وجود دارد به تهدید نرم فرهنگی و رسانه‌ای دشمنان علیه نظام اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری اینگونه یادواره‌ها یک ضرورت و نقش مهمی در تحقق اهداف نظام و موجب عزت و اقتدار است.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: برگزاری مناسب یادواره شهدای طلبه و روحانی با همکاری مردم و مسئولان از اهمیت بسزایی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه برخوردار است و باید برای انجام آن همکاری لازم توسط تمام بخش‌ها صورت گیرد.

علی‌اکبر عزیزی افزود: برای برگزاری یادواره شهدای روحانی و طلبه استان توجه به فضای مجازی و رسانه‌های گروهی با برگزاری نشست‌ها در بخش های مختلف در مدارس و دانشگاه‌ها ضروری است و نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اسلامی دارد.

وی اظهار کرد: ایجاد بانک اطلاعات شهدا، توجه به امور فرهنگی و هنری و جلب همکاری تمامی بخش‌ها برای برگزاری یادواره جدی گرفته شود و قطعا مدیران اجرایی در کنار اقشار جامعه یکی از وظایف خود را همکاری برای اجرای آن می‌دانند و نقش‌آفرین هستند.

همچنین مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: برگزاری شهدای روحانی و طلبه جزو برنامه‌های مهم و ضروری است که امسال در کشور پیش‌بینی شده و در استان یزد جزو برنامه محوری است و برای انجام آن همه باید رسالت دینی و ملی خود را انجام دهند.

حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی افزود: جمعیت شهدای روحانی و طلبه یزد به نسبت سایر اقشار آمار بالایی است و این گویای این است که روحانیت همواره در دفاع از کشور و میهن‌اسلامی در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده و این رویه و روحیه را حفظ کرده و در عرصه حضور دارد.

استان یزد چهار هزار شهید تقدیم انقلاب‌اسلامی کرده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید