کد خبر: 370999
۰
۰
نسخه چاپی

چرایی قیام ۱۵ خرداد باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمزه بهشتی روز دوشنبه در جلسه ستاد بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام راحل و قیام ۱۵ خرداد در سالن جلسه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم افزود: دراین راستا فقط به برپایی یک راهپیمایی و با برگزاری یک مراسم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) اکتفا نکنیم و با برگزاری جلسه‌های متعدد، به وظیفه خود در خصوص روشنگری و بصیرت افزایی مردم عمل کنیم.

وی اظهار داشت:دشمن در تلاش است، ضربه‌ای را به پیکره انقلاب اسلامی وارد کند، از این رو باید مناسبت‌ها، ارزش‌های انقلاب و ولایت فقیه که در راس آن رهبر معظم انقلاب قرار دارد را حفظ کنیم.

وی با اشاره به همزمان بودن ایام سالگرد ارتحال حضرت امام و قیام ۱۵ خرداد با دهه فرخنده کرامت گفت: چهاردهم و پانزدهم خرداد در طول دهه کرامت قرار دارد، این دو مناسبت هیچ‌گونه منافاتی با هم ندارند، شهرداری نیز در فضاسازی‌ها مسائل را رعایت می‌کند.

بهشتی همچنین تاکید کرد: در این راستا آنچه را که در توان داریم و احساس می‌کنیم وظیفه ماست، با همکاری یکدیگر به نحو احسن انجام دهیم تا بعد از برگزاری مناسبت‌ها، غبطه این را نخوریم که قصور کردیم و به وظایف اصلی نپرداختیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از فرصت دهه کرامت و همچنین سالگرد رحلت امام به بهترین شکل ممکن، استفاده و به تبیین سبک زندگی اهل بیت (ع)، امام راحل و رهبر معظم انقلاب پرداخته شود.

اول تا دهم ماه ذی‌القعده که با ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و به ولادت حضرت علی بن موسی‌الرضا (ع) ختم می‌شود، دهه کرامت نام‌گذاری شده‌ است.

۱۵ خرداد ماه سرآغاز نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی در سال ۱۳۴۲ است که در جریان این رویداد شمار زیادی از مردم، روحانیان و طلبه‌ها به دست عمال رژیم پهلوی به شهادت رسیدند.

چرایی قیام ۱۵ خرداد باید بیش از پیش در جامعه تبیین شود

۱۴ و ۱۵ خرداد ویژه بزرگداشت حضرت امام است

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم نیز دراین جلسه با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در این ایام، تبیین شخصیت حضرت امام را در دستور فرمایش‌های خود دارند، گفت: ایام رحلت امام مغایرتی با مناسبت‌های مذهبی مانند ولادت حضرت معصومه(س) و میلاد امام رضا (ع) ندارد.

نصرت‌الله لطفی افزود: در این ایام چون بزرگداشت شخصیت امام را داریم، مثل عاشورا دسته و عزاداری به راه نمی‌اندازیم، هر چند تاسف از دست دادن این نعمت بی‌بدیل در جای خود محفوظ است ولی با ایامی مانند دهه کرامت که ایام جشن و سرور است، تضادی ندارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قیام ۱۵ خرداد را طبق فرموده امام (ره) مبدا نهضت اسلامی دانست و گفت: نباید بگذاریم تاریخ از مسیر اصلی خود خارج شود، چرا که تاریخ برای همیشه ایام است، برای نسل‌های اول و دوم و سوم انقلاب نیست، امام این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم با تاکید بر حفظ اصالت‌های انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تحریف تاریخ انقلاب بعضا با نیت‌ سوء نیست و با نیت خیر نیز صورت می‌گیرد، اما حفظ اصالت‌ها بر هر بهره‌برداری آنی اولویت دارد.

وی با بیان اینکه در دهه اخیر با فضای رسانه‌ای ایجاد شده، ورامین به عنوان خاستگاه قیام ۱۵ خرداد معرفی شد گفت: حرکت دهقانان و کشاورزان ورامین که در آن شرایط خفقان، کفن پوش و با بصیرت و آگاهی به سمت تهران حرکت کردند، یک واقعیت تاریخی است و نباید فراموش شود.

وی بیان داشت: آن کشاورز سلحشور ورامینی باید به صورت ویژه تجلیل شود،مردمان شریف، متدین، انقلابی و ولایی این شهر که در فتنه ۸۸ کفن پوش به تهران آمدند، نیز باید تکریم شوند، ولی خاستگاه اصلی قیام ۱۵ خرداد که قم است را هرگز نباید از یاد ببریم.

لطفی با بیان اینکه انتظارها از قم در سطح ملی و فراملی است خاطرنشان کرد: کارهای فرهنگی‌، نوشتن و مسابقه برگزار کردن‌ها، همچنین نسل کنونی را روشن و آگاه کردن از اقدام‌هایی است که از قم انتظار می‌رود.

وی گفت: دلیل اینکه رهبر انقلاب جهاد تبیین را یک فریضه تلقی می‌کنند، این است که امروز که دیگران دنبال اهداف شوم شیطانی هستند، نسل سوم و چهارم انقلاب، حضرت امام را بشناسند.

رئیس سابق شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم یادآور شد: امام برای نان و آب قیام نکرد، در دوران انقلاب یک بار را پیدا کنید، که مردم ایران شعار نان و آب و رفاه داده باشند، همه شعارها دفاع از اسلام و شرف ایران و ایرانی بود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید