کد خبر: 371166
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری پست کشور

به گزارش ایرنا، «محمود لیائی» معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در رویداد «ایده‌بازار پست» گفت: نقش شرکت ملی پست در حمل‌ونقل کشور انکارناپذیر است و با توجه به این نقش درصدد این هستیم که از ظرفیت بخش خصوصی، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنیم.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست افزود: سازوکار و اعتبارات دولتی اجازه توسعه زیادی را نمی‌دهد اما شرکت ملی پست قصد دارد از فرصتی که برای استفاده از بخشی خصوصی به‌واسطه سال «تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» دست داده، به بهترین شکل استفاده کنیم.

برگزاری جشنواره اینوتکس پست در کیش

لیائی در ادامه افزود: در نظر داریم که در روز جهانی پست (۱۷ مهر) با حضور بین ۳۰۰ شرکت فعال در حوزه‌های پستی که راه‌حل‌های فناورانه برای این حوزه دارند، یک رویداد بین‌المللی را در شهر کیش برگزار کنیم. در این رویداد از شرکت‌های پست مختلف دنیا دعوت به عمل می‌آوریم تا ضمن حضور در این رویداد و آشنایی با محصولات ایرانی، شرکت تخصصی کشور خود را نیز به همراه بیاورند تا بتوانیم ظرفیتی که در ایران ایجاد شده را به کشورهای دیگر صادر کنیم. اوایل هفته از معاون علمی ریاست‌جمهوری قول گرفتیم که اولین رویداد «اینوتکس پست» را در جزیره کیش شاهد باشیم.

هدف‌گذاری برای ایجاد پنج هزار فرصت شغلی غیرمستقیم

وی تاکید کرد: اکنون ۹۸ فرصت شغلی در شرکت ملی پست احصا شده که می‌توانیم آن را به بخش خصوصی بسپاریم. در شرکت ملی پست چهار عمل اصلی قبول مرسوله، تجزیه، رهسپاری و توزیع وجود دارد. غیر از بخش کوچکی از مبادلات که دولت باید به آن اشراف داشته باشد ما اجازه داریم که بقیه فرآیندهای پستی را به بخش خصوصی بدهیم.

لیائی تصریح کرد: هدف‌گذاری ما ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی در این حوزه است که زیرساخت‌های آن از طریق کمیته نوآوری آغاز شده و در یک مطالعه پژوهشی به این نتیجه رسیده‌ایم که می‌توانیم این عدد را به ۳۰۰ فرصت برسانیم. اگر این اتفاق رخ دهد ما بزرگ‌ترین دستگاه حوزه پست هستیم که توانسته‌ایم به فرمان رهبری در خصوص شعر ۱۴۰۱ جامع عمل بپوشانیم.

ایجاد کارخانه نوآوری پست

معاون وزیر ارتباطات با بیان این‌که با ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی، به‌صورت غیرمستقیم پنج هزار شغل نیز ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: امروز در دیداری که وزیر ارتباطات از رویداد «ایده‌بازار پست» داشتند از وی قول گرفتیم بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری پست را در موزه ارتباطات ایجاد کنیم. اکنون ۲ هزار متر فضا برای این کار در نظر گرفته شده و از ظرفیت‌هایی موزه ارتباطات، ۷ هزار متر دیگر به آن اضافه کنیم و تا پایان سال شاهد افتتاح کارخانه نوآوری پست با ۹ هزار متر فضای مفید برای حضور استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوآور باشیم.

به گزارش ایرنا، امروز و هم‌زمان با چهارمین روز از هفته ارتباطات، «ایده بازار پست»؛ رویداد نوآوری و کارآفرینی این شرکت با حضور «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات، «محمود لیائی» معاون وزیر ارتباطات، «محمدرضا قادری»، عضو هیئت‌مدیره و رئیس مرکز نوآوری پست، اعضای مرکز نوآوری پست، تجارت الکترونیک و لجستیک پیشرفته، معاونین مدیرعامل و مدیران کل شبکه پستی کشور به‌صورت حضوری و مجازی آغاز به کار کرد. در این رویداد، نمایشگاه جانبی دستاوردهای نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه پست برپا شده است.

راه‌اندازی بزرگ‌ترین کارخانه نوآوری پست کشور

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.