کد خبر: 371188
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد: 

ما هنوز وعده ای در رابطه با کاغذ نداده‌ایم

به گزارش خبرنگار ایرنا؛فرشاد مهدی پور عصر چهارشنبه در سفر به شیراز و در نشستی صمیمی با مدیران مطبوعات و رسانه های برخط استان فارس به مطالبات مطرح شده در این جلسه در زمینه کاغذ و زینک پرداخت و گفت: ما هنوز وعده ای در رابطه با کاغذ نداده‌ایم.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص حل مسائل مربوط به کاغذ در حوزه رسانه، اظهار داشت: بیش از سال 97 و قبل از بحران کاغذ نیز روزنامه‌ها شرایط خوبی نداشتند و کاغذ تنها یکی از مسائلی بود که روزنامه ها با آن درگیر بودند.
وی ابراز داشت: با این وجود، ریاست‌جمهوری، مجدانه پیگیر مسئله حمایت از مطبوعات هستند و بر اساس سخنان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حد توان از روزنامه‌ها حمایت خواهد شد و کاغذ به میزان اعتبار، توزیع می شود.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شیراز از موقعیت ممتازی در حوزه فرهنگ و رسانه کشور برخوردار است و در میان چند استانی قرار دارد که در تراز ملی، رسانه داری می کند.
مهدی‌پور افزود: هر رسانه در موقعیت جغرافیایی خود می تواند هدایتگر، تولید کننده محتوا، سیاست‌گذار و برنامه ریز باشد.
وی با اشاره به جایگاه تمدنی شیراز در منطقه جنوب کشور به عنوان قطب گردشگری و ارتباطی، ابراز داشت: شیراز می تواند نقش آفرینی بیشتری در حوزه جریان سازی و کمک به اقناع افکار عمومی در کشور داشته باشد.
مهدی پور با تاکید بر اینکه همه آگهی ها مشمول قانون آگهی ها هستند، افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس می‌تواند با پیگیری های خود از ظرفیت این ابلاغیه برای حل و فصل این مسئله در استان استفاده کند.

کاغذ تنها عامل موثر در وضعیت کنونی مطبوعات نیست


معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه بر اساس شیوه نامه جدید پرداخت یارانه‌ها، پایگاه‌های اطلاع‌رسانی نیز با توجه به ظرفیت های حقوقی، مشمول حمایت شده‌اند.
مهدی پور در ادامه به تلاش‌های ماه‌های گذشته معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای شتاب بخشی به بروزرسانی رتبه‌بندی سایت‌ها و روزنامه‌ها اشاره کرد.
وی با اشاره به مسائل مطرح شده از سوی مدیران رسانه‌های استان فارس اظهار داشت: بسیاری از موضوعات مطرح شده در این جمع، مواردی نیست که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت مطبوعاتی متکفل باشیم.
معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بر اساس قانون، کسی که رسانه دار می شود باید بیمه همکاران خود را تامین نماید و اساساً یارانه‌ها نیز به همین موضوع، محدود شده است.
وی با اشاره به رابطه کارگر و کارفرما در رسانه‌ها اظهار داشت: اگر چه دولت نمی تواند در این زمینه مداخله کند اما با توجه به مسئله نظارت ها، یارانه رسانه هایی که همکاران خود را بیمه نکنند محدود خواهد شد.
مهدی پور در ادامه بر فعالیت جدی شورای اطلاع‌رسانی استان فارس تاکید کرد و افزود: بخشی از فعالیت ها، بنابه موقعیت ها و اقتضائات استان، طراحی شود تا بتوانند در چارچوب شورای خود، تصمیم بگیرند که موضوعی اطلاع رسانی بشود یا خیر.
وی گفت: همه رسانه‌ها در یک کشتی حرکت می‌کنند و آن کشتی، جمهوری اسلامی است.
مهدی پور با بیان اینکه هیچ کشوری در دنیا وجود ندارد که این میزان تلویزیون و ماهواره در دنیا علیه آن عملیات روانی کنند، ابراز داشت: به صورت دولتی و سیستماتیک در مورد جمهوری اسلامی، تولید محتوا شده و اخبار فیک منتشر می شود.
معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد گفت: به طور مشخص، چهار کشور علیه ایران، سامانه دارند و به صورت تشکیلاتی، اخبار جعلی تولید می کنند.
وی با تاکید بر اینکه موقعیت اقلیمی کشور ایران نیز با شرایط خاصی روبرو است، افزود: تجارب، همراهی و تاب‌آوری مردم در برابر این قضایا بسیار بالا بوده است.
مهدی پور با اشاره به نقش رسانه‌ها در تقویت امید مردم در این شرایط ابراز داشت: توجه به زیست بوم و اقتضائات آن به مرجعیت رسانه‌های بومی و تقویت آن کمک خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: رسانه های شیراز در موقعیت جغرافیایی خود باید پاسخ اخبار جعلی را بدهند.
مهدی پور با تاکید بر اینکه به مدد فضای مجازی، تولید محتوا به صورت ملی و فراملی دیده می‌شود، گفت: این ابتکار عمل می‌تواند در شیراز وجود داشته باشد و توسط روزنامه نگاران و رسانه های قدیمی تقویت شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.