کد خبر: 371234
۰
۰
نسخه چاپی

رفع ۲۱ نقطه حادثه‌خیز آب‌گرفتگی در منطقه ۲ شهر قم

مدیر منطقه دو شهرداری قم گفت: از 24 نقطه حادثه‌خیز آب‌گرفتگی معابر منطقه 21 مورد آن رفع شده است.

رفع ۲۱ نقطه حادثه‌خیز آب‌گرفتگی در منطقه ۲ شهر قم

به گزارش قم پرس: رضا رحیمی با اشاره به اقدامات منطقه دو برای رفع مشکلات آب‌گرفتگی اظهار داشت: در گام نخست تاب‌آوری منطقه افزایش یافت، چراکه ما با دو بخش آب‌گرفتگی معابر و دیگری نقاط حادثه‌خیز روبرو هستیم.

وی با بیان اینکه از ۲۴ نقطه حادثه‌خیز آب‌گرفتگی معابر منطقه ۲۱ مورد آن رفع شده است، ادامه داد: در آب‌گرفتگی معابر در بارندگی‌های استاندارد، نهرها جوابگو هست، اما با ایجاد پروژه‌های عمرانی جدید به نقاط آب‌گرفتگی اضافه می‌شود که رفع آن نیز به‌مرور در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر منطقه دو شهرداری قم ادامه داد: در جمع‌آوری آب‌های سطحی دستورالعمل شهرداری این بوده که با برنامه‌ریزی و با مطالعات مشاور نقاط بحرانی اصلاح ‌شود، اما باید بدانیم بخشی از کار نظافت انهار با شهروندان بوده که باید رعایت کنند و بخشی از آب‌گرفتگی نیز به مشکلات سازه‌ای و فاضلاب شهری برمی‌گردد.

به گفته وی، یکی از پروژه‌های این حوزه که بااعتباری بالغ‌بر ۶ میلیارد تومان انجام شد، لوله‌گذاری بلوار جمهوری اسلامی ابتدای خیابان جوادالائمه(ع) تا بلوار شهید سلیمانی به طول ۸۰۰ متر با لوله ۱۲۰۰ بوده که حدود ۱۰۰ متر آن باقی‌مانده است که در دستور کار است.

رحیمی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ در حدود ۲ هزار متر طول نیز جدول‌گذاری انجام و ۳۰ حلقه چاه ایجاد شد، همچنین لوله‌گذاری بلوار جمهوری اسلامی و خیابان شهید خازنی نیز انجام‌شده است.

انتهای پیام/***

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید