کد خبر: 371385
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تجلیل از محمدرضا آزاد برای 30 سال تلاش بی‌وقفه در حوزه هنر

با حضور رئیس حوزه هنری استان قم و جمعی از مسئولان واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، از محمد رضا آزاد که پس از 30 سال تلاش بی‌وقفه در عرصه تئاتر استان و کشور به کسوت بازنشستگی در آمده‌، ‌تجلیل شد.

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، این مراسم با حضور دکتر محمدعلی روزبهانی رئیس حوزه هنری استان قم، حجت الله ناظری معاون مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور، سید مصطفی موتورچی رئیس دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد و احمد سلیمانی مسئول واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری قم برگزاری شد.

محمد رضا آزاد در هسته اولیه شکل‌گیری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در کشور حضور موثر داشته و برای سال‌ها مسئولیت واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان قم به عهده او بوده‌است. وی همچنین در برگزاری جشنواره‌های تئاتر سوره، مقاومت، بچه‌های مسجد و ... در تیم برگزار کننده و گاه به عنوان داوری نقش داشته و در دوران خدمتش در حوزه هنری به آموزش و برگزاری دوره‌های؛ نمایشنامه‌نویسی،‌ فیلم‌نامه‌نویسی و کارگردانی تئاتر، اهتمام ورزیده است. آزاد همچنین در مقام بازیگر و طراح نور در نمایش‌های تولیدی حوزه هنری قم هچون؛ غریبه شام، وعده موعود، کانال کمیل، شب مویه‌ها، رنگ خاطرات نرگس و ... حضور داشته‌است. از دیگر فعالیت‌های او در دوران خدمتش در حوزه هنری می‌توان به آموزش و مدیریت گروه‌های تئاتر عروسکی اشاره کرد.

در لوح تقدیر که به مناسبت 30 سال تلاش محمد رضا آزاد در عرصه تئاتر از سوی رئیس حوزه هنری استان قم تقریر و امضاء شده، خطاب به این هنرمند و استاد دانشگاه آمده است:

همکار گرانقدر و فرهیخته

جناب آقای محمدرضا آزاد

با سلام و احترام

اکنون در آستانه 30 سال تلاش خالصانه و ثمربخش حضرتعالی در تعالی و ارتقاء هنر متعهد و انقلابی، حوزه هنری انقلاب اسلامی استان قم افتخار دارد از جنابعالی به عنوان سرمایه بزرگ فرهنگی شهر فرزانه‌پرور قم، قدردانی و سپاسگزاری کند. دغدغه‌ها و شب تا به صبح نیاسودن‌های شما برای دستیابی به هنر متعهد و همچنین تعالی نمایش به عنوان هنری در راستای ترویج و گسترش ارزش‌های انسانی و الهی زبانزد اهل فرهنگ است و آوازه جدیت و دلسوزی پدرانه شما در تربیت شاگردان و هنرجویانی فرهیخته و هنرمند همه جا پیچیده است. حضور چشمگیرتان در نخستین حلقه‌های تأسیس و گسترش نمایش بچه های مسجد، اکنون به درخت تنومند و پرباری در مساجد سراسر کشور بدل گردیده و می‌رود تا رویشی نو در هنر و فرهنگ این سرزمین را رقم زند.

خاضعانه از داشتن فرزانه‌ای چون شما در جمع همکاران‌مان بر خود می‌بالیم و امیدواریم که بیش از پیش بهره‌مندی از نظرات و مشورت‌ها و راهنمایی های شما در جایگاه پیشکسوت فرهیخته و فاضل هنر و نمایش استان قم شامل حال ما گردد.

توفیق و سلامتی شما و خانواده ارجمندتان را از خدای منان خواستارم.

تجلیل از محمدرضا آزاد برای 30 سال تلاش بی‌وقفه در حوزه هنرتجلیل از محمدرضا آزاد برای 30 سال تلاش بی‌وقفه در حوزه هنر