کد خبر: 371519
۰
۰
نسخه چاپی

نظارت در زیستگاه های قم به صورت شبانه روزی انجام می شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره كل حفاظت محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشكینی روز دوشنبه در گفت و گویی از برخورد قاطع با شكارچیان و متخلفان زیست محیطی در مناطق حفاظت شده و شكار ممنوع و تالاب های استان خبر داد و افزود: بر اساس قوانین و ضوابط با متخلفان قاطعانه برخورد و پرونده تخلفات آنها به مراجع قضایی ارجاع داده می شود.
مناطق تحت مدیریت استان قم شامل منطقه حفاظت شده پلنگ دره با وسعت 32 هزار هكتار، منطقه شكار ممنوع كهك با وسعت 33 هزار هكتار، منطقه شكار ممنوع كهندان با وسعت 54 هزار هكتار، تالاب شكار ممنوع حوض سلطان با وسعت 37 هزار هكتار و منطقه شكار ممنوع مسیله با وسعت 60 هزار هكتار است.
وی در ادامه با اشاره به انجام عملیات سرشماری تابستانه حیات وحش در مناطق تحت مدیریت استان گفت: سرشماری حیات وحش ویژه پستانداران با حضور جمعی از محیط بانان و كارشناسان این اداره كل در مناطق و زیستگاه های طبیعی قم انجام شد.
به گفته وی، در عملیات سرشماری حیات وحش كه به صورت پیمایشی و مشاهده مستقیم انجام می پذیرد، آمار دقیق تمامی پستانداران در زیستگاه های طبیعی قم احصا شده و وضعیت تغذیه، آبشخورها و بیماری های احتمالی در این مناطق نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیركل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به اهمیت تهیه و تدوین آمار دقیق از وضعیت گونه های گیاهی و جانوری و زیستگاه های طبیعی در جهت برنامه ریزی و مدیریت هدفمند مناطق تحت مدیریت، خاطرنشان كرد: در ماه های آینده با شروع فصل مهاجرت پرندگان، سرشماری پرندگان كنارآبزی نیز در تالاب های استان انجام می شود.
موسوی اضافه كرد: وجود انواع پستانداران از جمله كل و بز، قوچ و میش، گرگ و روباه، كفتار، انواع خارپشت و جوندگان، انواع خزندگان، انواع پرندگان بومی و مهاجر و همچنین گونه های متنوع و متعدد گیاهی، باعث شده تا قم به عنوان یكی از متنوع ترین زیستگاه های طبیعی در كشور محسوب شده و همین امر لزوم توجه هرچه بیشتر به محیط زیست طبیعی استان را به خوبی نشان می دهد.
1175 /

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید