کد خبر: 371536
۰
۰
نسخه چاپی

بی‌عدالتی در پرداخت‌ها کارمندان را آزرده می‌کند

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم لطیفی روز دوشنبه در شورای اداری و راهبری توسعه مدیریت استان زنجان افزود: البته در حکم کارگزینی کارمندان خیلی تفاوت بین دستگاههای اجرایی نداریم، ولی مشکل در موضوع خارج حکم ها است، در این خصوص دستگاه هایی که برخوردار هستند، پرداختی های بیشتری به کارکنان خود دارند.

وی به راه اندازی سامانه حقوق و مزایای کارکنان دولت در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این سامانه برای این است که ابتدای کار بدانیم چه وضعیتی بر پرداختی های دستگاه‌های اجرایی حاکم است.

لطیفی به اختصاص شناسه یکتا برای همه کارکنان بر اساس قانون بودجه امسال خبر داد و افزود: این در واقع یک حساب مجازی است که میزان پرداختی ها به همه حساب های بانکی افراد از طریق آن قابل رصد است.

وی خاطرنشان کرد: برای ساماندهی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دولت یک بخش مربوط به بحث نظارت است و یک بخش هم مربوط به الگوهای پرداخت است که باید در این خصوص هم تدبیرهایی داشته باشیم.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم، دولت مردمی است، افزود: الگوی حکمرانی ما بروکرات زده است و باید این الگو را عوض و نقش مردم را در اداره امور پررنگ کنیم.

لطیفی با بیان اینکه باید به سمت الگوی اسلامی – ایرانی خودمان برویم، اظهار داشت: عدالت محوری، بهره وری و رشد و جلب رضایت عامه و مردم پایه بودن از مولفه های الگوی حکمرانی ایرانی – اسلامی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت تلاش برای تحقق دولت هوشمند و حکمرانی الکترونیک تاکید کرد و افزود: حکمرانی بدون داده ها و اطلاعات دقیق و شفاف، ممکن نیست ولی الگوهای ما همچنان سنتی است.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در دولت دنبال جذب نخبگان در دستگاههای اجرایی هستیم، افزود: گریزی از بهره گیری از نیروهای نخبه انقلابی در دستگاههای اجرایی نداریم.

لطیفی گفت: همچنین دنبال جابجایی بین دستگاهی کارکنان برای تامین نیروی انسانی در بخش های مختلف هستیم و زمینه این موضوع از طریق سامانه «کارمند ایران» برای اعلام نیاز و مازاد بر نیاز نیروی انسانی برای دستگاههای اجرایی فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: تصمیم گیری در خصوص نیروی انسانی دستگاههای اجرایی تابع پیش بینی و آینده پژوهی نیز هست و افق چند سال آینده را باید در تامین نیروی انسانی مد نظر داشته باشیم.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید