کد خبر: 371540
۰
۰
نسخه چاپی
با مشارکت کتابخانه عمومی امام صادق (ع) قم؛

نشست نقد کتاب «ویولون زن روی پل» برگزار شد

به میزبانی کتابخانه عمومی پارک شهر تهران و با همکاری کتابخانه عمومی امام صادق (ع) قم، نشست نقد کتاب «ویولون زن روی پل» با حضور نویسنده‌ی کتاب، خسرو باباخانی و رضا امیرخانی منتقد برگزار شد.

نشست نقد کتاب «ویولون زن روی پل» برگزار شد

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، به میزبانی کتابخانه عمومی پارک شهر تهران و با همکاری کتابخانه عمومی امام صادق (ع) قم، شانزدهمین جلسه ی پایگاه نقد کتابخانه مرکزی پارک شهر با عنوان نقد کتاب «ویولون زن روی پل» با حضور نویسنده‌ی کتاب، خسرو باباخانی و رضا امیرخانی منتقد، در محل سالن جلسات کتابخانه عمومی پارک شهر تهران برگزارشد.
در ابتدای این نشست، رضا امیرخانی منتقد کتاب گفت: نقد کتاب باید در مورد متن کتاب باشد نه در مورد قضاوت نویسنده و زندگی شخصی اش. از این نگاه ما با داستانی روبرو هستیم که کشش لازم برای خواننده را دارد و تجربه زیسته نویسنده نیز به کمکش آمده تا بتواند احساسات و دغدغه های خود را به خواننده منتقل کند تا او با کتاب همراه باشد و کتابی خلق شود که در چهار ماه به چاپ پنجم برسد.
در ادامه مرضیه نفری مسئول کتابخانه عمومی امام صادق (ع) و نویسنده کتاب شبهای بی ستاره وجامانده از پسر ضمن معرفی کتاب گفت: کتاب در مورد نویسنده ای است که درگیر اعتیاد سنگین شده است و حالا بعد از گذر از روزهای سخت و رسیدن به پاکی دست به قلم شده تا قصه پردرد روزهای تاریک زندگیش را بنویسد. وی ادامه داد: کتاب شروع خوبی داشت و فصل بندی های کتاب کمک می کرد تا خواننده این سفر را با اشتیاق بهتری طی کند.
سپس سمیه سلطان پور از از فعالان صنعت نشر، به بررسی کتابهای چاپ شده در جهان در زمینه تجربیات شخصی اعتیاد به مواد مخدر و الکل پرداختند و سه کتاب زیر را به عنوان نمونه های موفق معرفی کردند.
Portrait of an addict as a young man نوشته ی Bill Cleggاین کتاب در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. نویسنده ی این کتاب کارگزار ادبی بود. همه ی زندگی و اعتبار کاری اش را به دلیل اعتیاد از دست داد و در طی مدت ۹ ماه تلاش کرد و خودش را از اعتیاد نجات داد. این کتاب تلاش ۹ ماهه اش برای نجات از دام اعتیاد است
Parched نوشته ی Heather kingاین کتاب در سال ۲۰۰۵ نوشته شده است. نویسنده ی این کتاب وکیل و نویسنده بوده است که به الکل اعتیاد داشته و با کمک خانواده اش توانسته اعتیاد به الکل را ترک کند.
‌Blackout نوشته ی Sara Hepolaاین کتاب در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. نویسنده ی این کتاب ویراستار و نویسنده است و به الکل معتاد بود. شدت اعتیادش آنقدر زیاد بود که بعد از هوشیاری اتفاقات و کارهایی را که در زمان مستی انجام داده بود را به یاد نمی آورد. یک روز تصمیم میگیرد تا اعتیادش را ترک کند در مسیر ترک وابستگی به الکل یاد گرفت تا به خودش عشق بورزد و از طریق خودشناسی توانست وابستگی به الکل را از بین ببرد.
سلطان پور همچنین ضمن ابراز خرسندی ازچاپ این کتاب گفت: این کتاب دریچه جدیدی برای سایر نویسندگان باز کرده است تا بتوانند تجربیات خود را بدون ترس از قضاوت بنویسند.
در این نشست همچنین مهدی قزلی، مسئول نشر جام جم نیز در مورد کتاب توضیحاتی بیان کرد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید