کد خبر: 371594
۰
۰
نسخه چاپی

دانشگاه صنعتی قم رتبه دوم اشتغال فارغ التحصیلان را کسب کرد

محسن امیدیان روز دوشنبه در بازدید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از دانشگاه صنعتی قم، ابراز امیدواری کرد که این روند در دانشگاه صنعتی قم همچنان ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات مربوط به ساختمان دانشگاه صنعتی قم اظهار داشت: مجموعه مدیریت استان نسبت به حل مشکلات مربوط به تامین زمین و مسائل موجود بین بهزیستی و این دانشگاه از ظرفیت تهاتر آمادگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه صنعتی قم با مشکل خوابگاه در محوطه این دانشگاه مواجهه است و علاوه بر این در خصوص اسناد مالکیت نیز معضلاتی بین این دانشگاه و اداره کل بهزیستی استان وجود دارد.

امیدیان با اشاره به برخی مشکلات واحدهای آموزشی و علمی استان، گفت: درحالیکه دانشگاه صنعتی و پارک علم و فناوری قم با مشکل زمین روبه رو هستند که در برخی از دانشگاه‌های دیگر استان حدود ۱۰۰ هکتار زمین جهت تهاتر وجود دارد.

رییس دانشگاه صنعتی قم نیز در این بازدید بیان کرد: دانشگاه صنعتی قم از سال ۸۷ تاسیس شده و هم اکنون در قالب سه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی مکانیک و فنی و مهندسی مشغول فعالیت است؛ چشم انداز مهم این دانشگاه قرارگیری در بین ۱۰ دانشگاه صنعتی برتر کشور در افق ۱۴۰۴ است.

جلال رضایی‌نور افزود:‌ هم اکنون افزون بر ۲ هزار دانشجو بهمراه ۷۲ هیات علمی در دانشگاه صنعتی قم مشغول فعالیت‌های علمی و مهندسی هستند؛ ۷۰ درصد دانشجویان این دانشگاه غیربومی می‌باشند.

وی تاکید کرد: جامعه دانشگاهی صنعتی قم می‌کوشد تا با ارتباط موثر با صنعت استان یک گام بلند به سوی ایران خودکفا بردارد؛ همانطور که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به جوانان و پژوهش تاکید ویژه‌ای داشتند. ما بر خود واجب می‌دانیم که به عنوان دانشگاهی کارآفرین با اجرای طرح‌های خلاقانه از جمله طرح همیار صنعت، اشتغال و خودباوری را به ارمغان آوریم.

وزیر علوم در سفر به قم علاوه بر بازدید از دانشگاه صنعتی ، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و دانشگاه حضرت معصومه(س) با مسئولان مراکز علمی و آموزشی استان دیدار و گفت وگو می‌کند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید