کد خبر: 371669
۰
۰
نسخه چاپی
استاندار:

قم جایگاه ممتازی در تولید علوم انسانی مبتنی بر دین دارد

سیدمحمدتقی شاهچراغی روز سه شنبه در دیدار وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه با اشاره به توسعه و حمایت استان از رشته های فنی بخاطر حجم بالای اشتغال آنها، یادآورشد: قم در زمینه انگشترسازی، چوب و مبلمان و اموری از این دست دارای مزیت نسبی است و توسعه زیرساخت‌های مهارت آموزی در این رسته‌ها برای بهبود وضعیت اشتغال و اقتصاد بومی ضرورت دارد.

وی با اشاره به برخی معضلات و چالش‌های مراکز دانشگاهی استان اظهار داشت: برخی دانشگاه‌های قم با مشکل خوابگاه روبه‌رو هستند و لازم است تا نسبت به مشکلات کنونی مراکز علمی استان توجه بیشتری صورت بگیرد.

استاندار قم با اشاره به وجود برخی دانشگاه‌های تک جنسیتی درقم، اظهار داشت: در این خصوص ضرورت دارد تا خوابگاه و سایر زیرساخت‌های مورد نیاز به نحو شایسته‌ای تامین و مدیریت شود.

شاهچراغی با تاکید بر توزیع نامناسب زمین برای مراکز علمی و دانشگاهی قم، عنوان کرد: هم اکنون اختلافاتی بین دانشگاه صنعتی و بهزیستی قم در خصوص مالکیت این دانشگاه وجود دارد که لازم است این مساله در سطح کلان مدیریت و حل شود.

وی بااشاره به جامعه هدف ۲۴ هزار نفری بهزیستی درقم، تصریح کرد: به دلیل جامعه آماری بالای افراد تحت پوشش این نهاد حمایتی باید وضعیت این ارگان نیز در آینده مطلوب‌تر شود.

محمدعلی زلفی گل در روز دوم سفر خود به قم با آیات مکارم شیرازی و نوری همدانی از مراجع تقلید، اعرافی مدیرحوزه های علمیه، عباسی رییس جامعه المصطفی و سیدمحمدتقی شاهچرغی استاندار قم دیدار و گفت وگو کرد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید