کد خبر: 371675
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تقویم فوتبالی فصل جدید؛ از لالیگا تا فینال لیگ قهرمانان اروپا

به گزارش ایرنا، با ورق خوردن آخرین برگ از تقویم فوتبالی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ در هفتم خردادماه با رقابت فینال قهرمانی اروپا میان تیم‌های رئال‌مادرید و لیورپول، ‌فصل جدید در ۲۱ مردادماه با اولین روز لالیگا آغاز می‌شود؛ فصلی خاص که به دلیل برگزاری جام جهانی، مسابقات کمی دیرتر از همیشه به پایان می‌رسد.

در همین راستا، تارنمای مارکا در گزارشی تقویم فوتبالی فصل جدید شامل تاریخ آغاز و پایان رقابت‌های مهم را منتشر کرده تا اهالی فوتبال از مشاهده آن‌ها باز نمانند.

بنابر گزارش مارکا، مسابقات لالیگا از ۲۱ مردادماه سال جاری آغاز و با فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۲۰ خرداد سال۱۴۰۲ به پایان می‌رسد.

لالیگا:

۲۱ مرداد آغاز و در روز یکشنبه ۱۳ خرداد سال آینده به پایان می‌رسد. به دلیل برگزاری جام جهانی، ۱۹ آبان‌ماه (۱۰ نوامبر) تا ۸ دی ماه(۲۹ دسامبر) لیگی برگزار نخواهد شد. البته ۲۱ و ۲۲ آبان‌ماه (۱۲ تا ۱۳ نوامبر) و همچنین ۳۰ تا ۲ دی‌ماه (۲۱تا ۲۳ دسامبر) کوپا دل ری برگزار خواهد شد.

جام جهانی:

از۳۰ آبان‌ماه تا ۲۷ آذرماه (۲۱ نوامبر تا ۱۸ دسامبر) برگزار می‌شود.

سوپرکاپ اسپانیا:

این بازی در روزهای ۲۳ تا ۲۵ دی ماه (۱۳، ۱۴ و ۱۵ ژانویه) برگزار می‌شود.

لیگ قهرمانان اروپا:

جدال جام‌جهانی باعث می‌شود مرحله گروهی زودتر از سایر فصول به پایان برسد با این حساب، اولین و دومین مرحله از بازی‌ها به ترتیب در تاریخ ششم و هفتم و سیزدهم و چهاردهم سپتامبر برگزار می‌شود.

سومین و چهارمین مرحله در چهارم و پنجم و یازدهم و دوازدهم اکتبر و مرحله پنجم و ششم در روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر و اول و دوم نوامبر برگزار می‌شود.

مرحله یک هشتم نهایی در روزهای ۱۴، ۱۵، ۲۱ و ۲۲ فوریه (دور رفت) و ۷، ۸، ۱۴ و ۱۵ مارس (دور برگشت) برگزار می‌شود. مرحله نیمه نهایی هم در روزهای ۹ و ۱۰ می (دور رفت) و ۱۶ و ۱۷ می (دور برگشت) انجام خواهد شد.

فینال لیگ قهرمانان اروپا هم در ۱۰ ژوئن در ورزشگاه المپیک آتاتورک استانبول برگزار می‌شود.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.