کد خبر: 371715
۰
۰
نسخه چاپی

راه‌اندازی چهار دفتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار قم

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم از راه‌اندازی چهار دفتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار قم خبر داد.

راه‌اندازی چهار دفتر تسهیلگری در مناطق کم برخوردار قم

به گزارش قم پرس: روح‌الله امرالهی با اشاره به راه‌اندازی دفاتر تسهیل گری در شهر قم اظهار داشت: با همکاری شورای شهر و شهرداری چهار دفتر تسهیلگری با همکاری بسیج در سطح شهر تشکیل می‌شود که این چهار دفتر تسهیلگری در محله دروازه ری، محله خاکفرج، محله امامزاده ابراهیم(ع) و محله بیت النور دایر خواهد شد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کار دفترهای تسهیلگری این بوده که مسائل و مشکلات را احصا کند و مراجعات مردم را به سیستم‌های اداری جهت دریافت تسهیلات، وام اعتبارات و صدور پروانه‌ها انجام دهد، ضمن اینکه در حوزه خدمات و فرهنگی نیز خدماتی انجام می‌شود.

گفتنی است تسهیلگری در حقیقت آسان ساختن و سرعت بخشیدن به فرآیند یا اتفاقی است که عموماً از راه فعالیت‌ها و یا سازوکارهای اجتماعی انجام می‌شود. ازاین‌رو، چندی است که در بافت‌های فرسوده دفاتری با عنوان دفاتر تسهیل گری نوسازی بافت فرسوده ایجاد شده‌اند که عمده‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه آن‌ها برقراری ارتباط با ساکنان بافت های فرسوده، معرفی مشوق‌ها، تسهیلات و معافیت‌های موجود و حل مشکلات احتمالی آن‌ها در زمینه‌های نوسازی بناها و تجمیع ساختمان‌ها است.

دفاتر تسهیل‌گری جهت ارتقای کیفیت زندگی ساکنین محله در پنج حوزه تخصصی شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و مددکاری خدمات خود را ارائه دهد تا در راستای کاهش مشکلات و چالش‌های محله گام برمی‌دارد.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی در زمینه‌های مهارت‌های زندگی به‌صورت رایگان، برگزاری رایگان کارگاه‌های آموزشی بهداشت عمومی و خانواده، جذب حمایت نهادها و دستگاه‌های حمایتی برای رفع مسائل و نیازهای گروه‌های آسیب‌پذیر محله، شناسایی خیرین و نهادهای علاقه‌مند به فعالیت در محله و شناسایی افراد تأثیرگذار و فعال در زمینه اقدامات اجرایی ازجمله توانمندی‌های اجتماعی و مددکاری از دیگر خدمات دفاتر تسهیل‌گری است.

منبع: پایگاه خبری قم فردا

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید