کد خبر: 371905
۰
PNAZAR
نسخه چاپی
رادیو و تلویزیون تهمتن در آستانه تعطیلی؛ تهیه‌کننده:

شهرداری همکاری نکند ۲۰ میلیارد بیت‌المال ازبین خواهد رفت

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، تهمتن که سال گذشته روی آنتن شبکه نسیم رفت و این شب‌ها پخش آن ادامه دارد، مسابقه‌ای است که ورزشکاران برای نمایش قدرت بدنی و هوش خود به رقابت می‌پردازند. این مسابقه با اجرای بهداد سلیمی و آیدین ختایی روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از شبکه نسیم پخش می‌شود.

تهیه‌کننده مسابقه تهمتن درباره شایعه توقف ساخت این مسابقه به ایرنا گفت: با توجه به شرایط پیش آمده احتمال ساخته نشدن فصل دوم این مسابقه وجود دارد.

رضا نصیری افزود: ما سالن اجرای مسابقه تهمتن را از مجموعه شهر آفتاب شهرداری به مدت یک سال اجاره کردیم و مدیرعامل وقت به ما قول تمدید سه تا پنج سال را داد که منوط به اجاره‌نامه جدید بود. بعد از آن آغاز به ساخت دکور کردیم که حدود ۱۱ ماه طول کشید و سپس ضبط تهمتن آغاز شد. آبان سال گذشته و با پایان قرارداد، تقاضای تمدید کردیم. مدیرعامل وقت، طبق توافق قبلی گفت که باید کارشناس رسمی دادگستری دوباره سالن را قیمت‌گذاری کند. با آمدن مدیرعامل جدید به ما گفته شد که باید سالن برای برگزاری نمایشگاه تحویل داده شود و هر چه صحبت کردیم مورد موافقت قرار نگرفت.

وی با اشاره به هزینه بالای دکور و از بین رفتن آنها به دلیل جابه‌جایی اظهارداشت: حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه دکور شده است و آسیب رسیدن به آنها برای بیرون بردن از سالن باعث از بین رفتن دکور و هدر رفتن بیت‌المال می‌شود.

نصیری در پاسخ به این سوال که چرا سراغ سالنی دیگر نمی‌روید، گفت: سازه‌های مسابقه بزرگ است و ارتفاع تمام شده آنها به ۱۲ متر می‌رسد. همچنین طول سالنی که برای این مسابقه نیاز هست، پنج هزار مترمربع است. بنابراین نتوانستیم سالن مناسبی پیدا کنیم.

تهیه‌کننده مسابقه تهمتن درباره وضعیت متقاضیان فصل بعدی گفت: وقتی مقدمات ساخت این مسابقه را آغاز کردیم، بیش از ۲۰۰ ورزشکار برای راستی‌آزمایی حضور یافتند اما اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند. سوال آنها این است که تکلیف ما چه می‌شود؟

۲۰ میلیارد تومان بیت‌المال در صورت همکاری نکردن شهرداری از بین خواهد رفت

وی افزود: با دوستان در شهرداری بسیار مذاکره کردیم و حتی پیشنهاد دادیم اجاره بالا برود اما متأسفانه مورد موافقت قرار نگرفت. سؤال ما از دوستان این بود که حدود یک سال و هشت ماه که تهمتن در شهر آفتاب ضبط می‌شود کلاً دو نمایشگاه آن هم در سالن‌های دیگر برگزار شده است. بر این اساس چرا شهرداری این‌گونه به ماجرا نگاه نمی‌کند که ما کار فرهنگی انجام می‌دهیم؟ به نظرم مسابقه تهمتن مثل یک نمایشگاه فرهنگی است که ورزشکاران و خانواده آنان از مناطق مختلف در آن شرکت می‌کنند. ورزشکارانی از شهرها و روستاهای کم‌بضاعت در این برنامه حضور دارند و تهمتن فرصتی برای بروز استعداد آنان است.

تهیه‌کننده تهمتن درباره بازخوردهای این مسابقه گفت: هر برنامه‌ای با آزمون‌ و خطا مسیر خود را پیدا می‌کند. خوشبختانه تهمتن خیلی زود توانست مخاطب هدف خود را به دست آورد و ۱۰ هزار تقاضا برای حضور در فصل دوم نشانه‌ای از این موفقیت است.

نصیری بیان کرد: ما مسابقه‌ای بر اساس الگوی خارجی یعنی Titan Games ساخته‌ایم که محصول سال ۲۰۱۹ -۲۰۲۰ است. با این‌حال تهمتن حتی با مقیاس ۲۵ درصد بزرگ‌تر ساخته شده و کشور دیگری هنوز چنین مسابقه‌ای تولید نکرده است. تهمتن، بومی‌سازی شده و خانواده‌محور است. برای ما مسائل اخلاقی، انسجام خانواده و مرام پهلوانی از توان بدنی ورزشکاران مهم‌تر است و نتیجه‌ای که مدنظر بود، به دست آمده است اما فراموش نکنیم لازمه حصول هر اتفاق خوب استمرار است.

وی افزود: این مسابقه خاستگاهی برای جوان‌هایی است که اکثر آنان در مناطق محروم زندگی می‌کنند و امکانی برای عرضه توانایی خود ندارند. متأسفانه این فرصت در حال از دست رفتن است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.