کد خبر: 373451
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تازه‌ترین گزارش سایت اسپیدتست نشان می‌دهد

به گزارش روز پنج‌شنبه ایرنا، سایت اسپیدتست (www.speedtest.net) در به روزترین آماری که در خصوص سرعت اینترنت در جهان ارائه کرده، نشان می‌دهد سرعت اینترنت ثابت و سیار ایران در ماه «می» افزایش داشته است.

به گزارش ایرنا این وب‌سایت، برای سنجش رتبه و کیفیت اینترنت در کشورهای جهان، از ۲ شاخص میانه Median و میانگین Mean استفاده می‌کند.

شاخص «میانگین» همان حد متوسطی است که از یک گروه درنظر می‌گیرند، اما «میانه» نقطه وسط داده‌های آماری است. در این گزارش از هر ۲ شاخص «میانه» و «میانگین» برای بررسی وضعیت اینترنت کشورهای جهان استفاده شده است. رتبه ایران در ماه گذشته، برای اینترنت ثابت ۱۴۴ و در بخش اینترنت سیار ۷۳ بود.

ارتقا ۳ پله‌ای اینترنت ثابت ایران

رشد سرعت اینترنت در کشور/ صعود به جایگاه ۷۱

بر اساس شاخص «میانه»، سرعت اینترنت ثابت با ۳ پله ارتقا به رتبه ۱۴۱ و سرعت اینترنت سیار با ۲ پله ارتقا به رتبه ۷۱ رسیده است.

«میانه» سرعت دانلود اینترنت ثابت اکنون ۱۰.۳۴ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱.۶۵ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر (latency) ۲۹ میلی‌ثانیه است. همچنین «میانه» سرعت دانلود اینترنت سیار، ۲۶.۱۰ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۹.۵۹ و میزان تأخیر ۳۱ میلی‌ثانیه است.

«میانگین» سرعت اینترنت ثابت و سیار ایران ۲ پله ارتقا یافت

رشد سرعت اینترنت در کشور/ صعود به جایگاه ۷۱

«میانگین» سرعت اینترنت ایران نیز در ماهی که گذشت با افزایش روبه‌رو شد و جایگاه آن در میان کشورهای جهان ارتقا یافت. اکنون جایگاه اینترنت ایران با ۲ رتبه ارتقا در اینترنت سیار به ۷۶ و اینترنت ثابت به ۱۳۹ رسیده است.

میانگین سرعت دانلود اینترنت سیار بر اساس این شاخص، ۳۸.۰۱ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۲.۴۳ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۳۸ میلی‌ثانیه است. در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۲۴.۰۷ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۱۴.۲۶ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۴۱ میلی‌ثانیه است.

جبران عقب‌ماندگی‌های اینترنت ثابت/ اجرای پروژه‌ فیبرنوری

رشد سرعت اینترنت در کشور/ صعود به جایگاه ۷۱

بر اساس گزارش این سایت، اکنون میانه سرعت جهانی دانلود اینترنت سیار ۳۰.۳۷ مگابیت بر ثانیه، سرعت آپلود ۸.۶۰ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۲۹ میلی‌ثانیه و در اینترنت ثابت، سرعت دانلود ۶۴.۷۰ مگابیت بر ثانیه، آپلود ۲۷.۷۴ مگابیت بر ثانیه و میزان تأخیر ۱۰ میلی‌ثانیه است.

مقایسه سرعت آپلود، دانلود و میزان تأخیر اینترنت ایران با شاخص میانگین جهانی نشان می‌دهد، در حوزه اینترنت سیار توانسته‌ایم جایگاه مناسبی پیدا کنیم و تقریباً در میانه جدول ایستاده‌ایم، اما در حوزه اینترنت ثابت عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد و برای رسیدن به میانگین شاخص جهانی باید مسیر زیادی را طی کرد.

دولت سیزدهم برای ارتقا کیفیت اینترنت ثابت، پروژه‌ فیبرنوری را کلید زده است و با در نظر گرفتن تسهیلاتی برای کاربران و اپراتورهایی که به این طرح پیوسته‌اند، در نظر دارد تا عقب‌ماندگی‌های اینترنت ثبت در کشور را مرتفع کند.

منبع : ایرنا

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.