کد خبر: 373466
۰
۰
نسخه چاپی
رییس جمهور :

طرح جامع آب براساس اولویت‌ها و حقوق حقه مردم اصفهان طرح‌ریزی می شود

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رییسی روز پنجشنبه در دیدار با نخبگان اصفهان افزود: آنچه مردم در جریان بازدید از مناطق مختلف استان از ما خواستند این بود که باید در موضوع آب به عدالت رفتار شود و بر این اساس دولت بدنبال راهکاری برای رفع این مشکل و خروج از این وضعیت و جاری شدن آب همیشگی در زاینده رود و برقرای کشت و کار و رفع دغدغه کشاورزان در این منطقه است.

وی اظهار داشت: با تاکید بر اینکه همه باید تابع مقررات باشند از جمله در بحث الگوی کشت و یا عدم برداشت از آبی که قرار است به مقصد برسد طرح جامعی تکمیل و در اختیار نخبگان این منطقه قرار داده می‌شود و در این راستا هر طرح و راهی که برای رفع مشکل آب استان بتوان اجرایی کرد که دغدغه کشاورزان مرتفع شود در دستور کار دولت قرار خواهد گرفت و اینطور نیست که از کنار آن بگذریم.

وی ادامه داد: یقین دارم در این عرصه اگر با مردم شفاف باشیم و با عدالت رفتار کنیم و مسائل به درستی برای آنها تبیین شود بهترین حامی برای ما خواهند بود.

آیت الله رییسی با تاکید بر اینکه آب دغدغه ماست و در دستور کار دولت است از صاحبنظران، اساتید و دانشگاهیان به لحاظ مسائل فنی و حقوقی دعوت کرد که نظرات و دیدگاه خود را در این موضوع انعکاس دهند تا مورد استفاده موثر قرار بگیرد.

وی موضوع مهم دیگر را مساله فرهنگ و دغدغه‌های فرهنگی اصفهان دانست و گفت: اصفهان، استان فرهنگی است که اسم آن همراه با علم و فرهنگ و هنر است و اگر گردشگری و توسعه یافتگی مد نظر استان است باید همراه با حفظ هویت فرهنگی باشد.

وی با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه "مبادا اجازه بدهید هویت‌زدایی از کشور و انقلاب اسلامی شود" گفت: این هویت شناسنامه ماست و شناسنامه مردم این استان، ولایتمداری، دین‌مداری و عشق به ولایت و ایثار است.

وی تاکید کرد: مدنیت و هویت این استان نباید دچار خدشه شود در عین حالی که توسعه یافتگی یک ضرورت است.

رییس جمهور همچنین بر حمایت از افرادی که به‌صورت خودجوش در قالب مجموعه‌های فرهنگی و نهادهای مردمی برای جوانان فعالیت می‌کنند تاکید کرد و گفت: باید از این افراد حمایت شود و مورد پشتیبانی قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت، پشتیبانی، هدایت، حمایت و نظارت است، گفت: بر این اساس حمایت از بخش خصوصی در عرصه های مختلف از جمله اقتصادی، فرهنگی و دیگر بخش‌ها مورد تاکید دولت است.

وی به اقدامات جدید دولت در عرصه حمایت در بخش سلامت اشاره کرد و گفت: از امروز موضوع بیمه درمان ناباروری و زیر پوشش بیمه قرار گرفتن آنها در کشور برقرار شد و دولت هزینه‌های درمان ناباروری را قبول کرده است.

رییس جمهور با اشاره به زیر پوشش بیمه سلامت قرار گرفتن حدود ۲۵ میلیون نفر از کسانی که توانایی پرداخت بیمه درمانی را نداشتند گفت: این افراد نیز بطور رایگان از خدمات بیمه برخوردار شدند.

وی همچنین با اشاره به تهدیدات فضای مجازی گفت: این فضا نیز همانند فضای حقیقی نیازمند مدیریت و نظارت است نه اینکه محدودیت برای کسب و کار ایجاد شود.

وی ادامه داد: در این راستا این موضوع هم در مرکز ملی فضای مجازی و هم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال می‌شود، زیرا فضای مجازی ساخته دست بشر است که گسترش و توسعه آن فراگیرتر شده و زندگی بشر را بسیار تحت تاثیر قرار داده است.

آیت الله رییسی در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده از نیروهای جوان و انقلابی و تحول‌گرا در بخش‌های مختلف دولت و استان‌ها تاکید کرد و گفت: در همه استان‌ها و شوراهای اداری این موضوع به مدیران تاکید شده است.

وی اضافه کرد: همچنین باید مقوله اقتصاد و کشاورزی در کشوربه عنوان نمونه در موضوع کاشت و برداشت و خرید محصول قابل پیش بینی باشد بطوری‌که یک تولید کننده ارزشمند کشاورزی در روستا به علت اقتصاد غیرفعال روستایی مجبور به سکونت در حاشیه شهر و تبدیل به مصرف کننده نشود.

وی همچنین به موضوع مالیات و قانون آن اشاره کرد و گفت: از قدیم برای کسب و کارها و درآمدها مالیات وجود داشته و آنچه در مجلس تصویب و ابلاغ شد بر این اساس است که باید ببینیم داد و ستد کاسبان چقدر است و چند درصد از آن را باید مالیات پرداخت کنند.

رییس جمهور تاکید کرد: بر این اساس به همه سازمان‌ها و ممیزان مالیاتی در کشور تاکید می کنم که حتما به اصناف اعتماد بکنند ونظر آنها را صائب بدانند مگر خلاف آن ثابت شود.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با کسانی که با کسب‌ها و درآمدهای بسیار بالا بطوریکه بیشترین درآمد را داشته و کمترین مالیات را پرداخت کنند و می خواهند قانون را دور بزنند، باید برخورد شود.

رییس جمهور ادامه داد: دولت مردمی این نیست که احوال مردم را بپرسد بلکه باید مردم احساس کنند که دولت به آنها اعتماد دارد و با آنها می خواهد برنامه خود را پیش ببرد.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مبارزه با آسیب‌های اجتماعی گفت: امروز وجود برخی حاشیه‌ها در شهرها با داشتن کمبودها ومشکلات اقتصادی و اجتماعی زیبنده اصفهان و کشور نیست.

آیت الله رییسی تصریح کرد: آنچه دردولت اعلام کردیم عدالت و برخورد با تبعیض و رفع فقر و فساد است که زیبنده نظام وهیچ شهری نیست زیراما داشته هایمان زیاداست و کشور ثروت کم ندارد ولی اگر در کنار آن مدیریت قوی قرار بگیرد می توان این کمبودها را مرتفع کرد.

وی همچنین بر دادن اختیارات بیشتر به استانداران تاکید کرد و گفت: با وجود سلسله و مراتب اداری و تخصیص اعتبارات در مرکز با استاندار اصفهان صحبت می‌کنم که اگر مواردی است اختیاراتش بیشتر باشد تا بتواند مسائل و مشکلات استان را مرتفع کند.

وی همچنین بر برگزاری جلسات با حلقه های مشورتی متشکل از نخبگان، دانشگاهیان وجوانان تاکید کرد و گفت:دولت آمادگی دارد و بر خود وظیفه می داند که به دیدگاه و نظرات فرهیختگان و صاحب نظران توجه کند زیرا گشوده شدن گره ها در گرو مشورت با نخبگان و صاحب نظران است.

به گزارش ایرنا، رییس جمهور و اعضای هیات دولت در بیست و پنجمین سفر استانی خود صبح پنجشنبه وارد اصفهان شدند.

در سفر رییس جمهور به استان اصفهان ۲۲ عضو هیات دولت وی را همراهی می کنند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید