کد خبر: 373748
۰
۰
نسخه چاپی
حجت‌الاسلام مظفری:

میراث بزرگ اسلامی ثمره خون شهدا و رهبری حکیمانه نظام اسلامی است

رئیس کل دادگستری استان قم گفت: فداکاری‌های شهدا و علمای اسلام و رهبری‌های حکیمانه نظام اسلامی موجب شده است اصل دین به عنوان میراث بزرگ اسلامی به دست نسل امروز برسد.

 میراث بزرگ اسلامی ثمره خون شهدا و رهبری حکیمانه نظام اسلامی است

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین علی مظفری پیش از ظهر امروز در سومین یادواره شهدای هفتم تیر مزار مقدس شیخان که در بقعه علی بن بابویه برگزار شد اظهار کرد: از اداره کل اوقاف استان قم به خاطر برگزاری این یادواره که نقش مهمی در گرامیداشت شهدا و پاسداشت فرهنگ شهادت دارد تشکر می‌کنیم.
وی افزود: علما و بزرگان زیادی در طول تاریخ تلاش و مجاهدت کردند تا اصل دین اسلام به دست ما برسد و اکنون بعد از گذشت 43 سال، توفیق خدمت به نظام اسلامی نصیب مسئولان فعلی شده، نظامی که بر پایه فداکاری‌های شهدا و رهبری حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب به پیروزی رسید و تثبیت شد.
رئیس کل دادگستری استان قم با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب به ویژه شهید آیت‌الله بهشتی عنوان کرد: همه این بزرگان خون خود را فدا کردند تا احکام اسلامی به درستی اجرا شوند.
وی علمای اسلام را تالی تلو ائمه اطهار(ع) دانست و تصریح کرد: تحصیل در حوزه‌های علمیه، تالیف کتب ارزشمند دینی به ویژه کتاب‌های فقهی و مجاهدت در راه اسلام و قرآن، کارهای ویژه‌ای است که ثانیه ثانیه عمر علمای اسلام برای آنها هزینه شده است.
مظفری گفت: مراجع عظام تقلید و علمای اسلام در آسایش و رفاه زندگی نکردند بلکه با مشقت و سختی فراوان، به این نتایج دست یافتند و برخی از آنها جانشان را بر سر این کار گذاشتند و اینجاست که در روایت می‌خوانیم «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» و امروز حوزه علمیه قم سرآمد و تداوم این حرکت عظیم علمی و مجاهدت سیاسی و اجتماعی است.
رئیس کل دادگستری استان قم تصریح کرد: حوزه قم در کنار دیگر حوزه‌های علمیه شیعی در ایران و خارج از ایران تلاش می‌کنند با تربیت شاگردان و سربازان امام صادق علیه السلام، از میراث بزرگ فقهی و علمی تشیع پاسداری کرده و برای ادامه این مسیر، طلابی را در شأن و تراز مکتب اهل بیت علیهم السلام آماده ورود به میدان کنند.
وی امام خمینی(ره) را یکی از محصولات ممتاز حوزه‌های علمیه شیعی برشمرد و افزود: ایشان با رهبری انقلاب اسلامی، موجب تغییراتی جهانی شدند و این همه برکت و ثمره مثبت را برای جهان اسلام به ارمغان آوردند.
مظفری با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی و مراجع عظام تقلید هم محصول حوزه علمیه قم بوده‌اند گفت: اگر روزی علی بن بابویه قمی و فرزندش شیخ صدوق، آثار حدیثی و فقهی بزرگی را به رشته تحریر درآوردند و منبع عظیمی برای حوزه‌های علمیه به وجود آوردند، امروز هم مراجع تقلید در همان مسیر گام بر می‌دارند و طلاب علوم دینی هم برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش می‌کنند.
رئیس کل دادگستری استان قم در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: 500 آیه متقن قرآن به آیات الاحکام مشهور هستند که همه قوانین در آنها ذکر شده البته باید گفت همه آیات قرآن احکامی در خود دارند و باید از همه آنها برای داشتن برنامه‌ای مدون و منظم برای زندگی استفاده کرد.
وی با بیان اینکه چندین هزار عنوان و جلد کتاب راجع به سنت و روایت توسط علمای شیعه نوشته شده است گفت: در ارتباط با حقوق مدنی و اجتماعی نیز کتب فراوانی وجود دارد و بر خلاف عقیده برخی که می‌گویند علما فقط راجع به احکام طهارت و نجاست کتاب نوشته‌اند، حقیقت چیز دیگری است.
مظفری با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر کمک حوزه‌های علمیه به مسئولان جمهوری اسلامی با توسعه فقه حکومتی خاطرنشان کرد: دولتمردان و مسئولان قوه قضائیه وظایف سنگینی بر عهده دارند که شامل فهم درست احکام اسلامی و اجرای صحیح آنهاست و اگر مشکلی وجود دارد در یکی از این دو بخش است.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید