شمار موارد مثبت بستری کرونا در هرمزگان به ۵ نفر رسید

به گزارش قم پرس، فاطمه نوروزیان ضمن انتقاد از کسانی که با وجود هشدارهای بسیار، همچنان نسبت به رعایت پروتکلهای بهداشتی کم توجه هستند، افزود: متاسفانه آمارها حاکی از افزایش کرونا در بسیاری از نقاط دارد که این افزایش ها زنگ خطری جدی برای سلامت جامعه است.

وی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورهای همسایه از جمله کشورهای حاشیه خلیج فارس، تصریح کرد: با توجه به مراودات هرمزگان با کشورهای همسایه و حجم بالای ترددها، احتمال افزایش بیشتر آمار مبتلایان به کرونا در استان در صورت بی توجهی مردم به هشدارها وجود دارد.

نوروزیان با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت رعایت پروتکلهای بهداشتی در هرمزگان رضایت بخش نیست، افزود: براساس پایش های صورت گرفته، استفاده از ماسک که یکی از مهمترین شیوه نامه ها در جهت پیشگیری از ابتلا به کرونا می باشد، در این استان حدود ۵۷ درصد است و ما از مردم خواستاریم تا خطر را جدی گرفته و همچون گذشته پروتکلهای بهداشتی را رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان واکسیناسیون کرونا و تکمیل آن را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: متاسفانه در تزریق دز یادآور که نقش بسیار مهمی در جهت افزایش ایمنی افراد در برابر بیماری کووید ۱۹ دارد، چندان رضایت نداریم و فقط نیمی از جمعیت هدف بالای ۱۸ سال این دز را دریافت کردند.

به گفته وی مجموع جمعیت هدف هرمزگان برای تزریق واکسن کرونا که شامل افراد بالای پنج سال می شود، رقمی برابر با یک میلیون و ۸۵۲ هزار و ۷۷۸ نفر است که از این شمار حدود ۸۲ درصد تزریق مرحله اول و ۷۲ دهم درصد هر دو مرحله تزریق این واکسن را دریافت کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: جمعیت هدف استان برای تزریق واکسن مرحله سوم برابر با یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۸۰ نفر افراد بالای ۱۲ سال است که از ابتدای شروع واکسیناسیون کرونا تاکنون حدود ۵۰ درصد از این شمار واکسن دُز سوم را دریافت کردند.

وی با اشاره به نقش انکار ناپذیر واکسیناسیون در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در موج ششم، افزود: با توجه به اینکه هنوز در شرایط رکود بیماری به سر می بریم، بهترین فرصت برای تزریق واکسن کرونا است و لذا از همه کسانی که چهار ماه از زمان تزریق دز سوم آنها می گذرد، درخواست می‌شود جهت تکمیل سابقه واکسیناسیون خود در اولین فرصت اقدام کنند.

نوروزیان در خصوص آخرین رنگ بندی کرونا و آمار فوتی های آن در هرمزگان، بیان داشت: همه شهرستان های استان به جز جاسک که در شرایط زرد قرار دارد، در وضعیت آبی به سر می برند و آمار فوتی ها نیز در همان رقم دو هزار و ۶۱۶ نفر باقی مانده است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید