کد خبر: 373784
۰
۰
نسخه چاپی

نقش قرآن در تقویت هویت دینی مسیحیت از دیدگاه دین شناس آلمانی

به گزارش قم پرس کلاوس فون استاوچ، استاد دین‌شناسی سیستماتیک در دانشگاه کلن آلمان است. او که در کلن به دنیا آمده است، در دانشگاه بن و در دانشگاه فرایبورگ در رشته تئولوژی کاتولیک تحصیل کرده است.

استاوچ از سال ۲۰۰۸ میلادی، استاد علم‌شناسی سیستماتیک دانشگاه پادربورن نیز بود.وی به طور منظم در وب سایت خویش نوشته‌هایی با عنوان گفت‌وگوهای بین ادیانی و نقاط مشترک ادیان ابراهیمی منتشر می‌کند.

نوشته‌های استاوچ در این مدت مورد استقبال عموم مخاطبان قرار گرفته است. او مرکز بین‌المللی دین‌شناسی تطبیقی و مسائل اجتماعی را برای گفت‌وگوی جهانی دین‌شناسی ادیان مختلف در شهر بن تأسیس کرد.

وی در مطلبی درباره اهمیت قرآن برای مسیحیت به نقاط مشترک مسیحیت و اسلام و اهمیت این فضای مشترک برای گفت‌وگوی بین ادیانی پرداخته است. این مطلب اخیراً ذیل نوشته‌های مرتبط با شناخت هویت مسیحیت منتشر شده است. در ادامه خلاصه این نوشته خواهد آمد:

به گفته استاوچ قرآن می‌تواند به تقویت هویت مسیحی کمک کند. این استاد در رویدادی در دانشگاه بن گفت: انتقاد از مسیحیت به قوت وارد است؛ زیرا مسیحیت به سمتی در حال حرکت است که تردیدی نیست مورد استفاده سیاسی نظام امپریالیست قرار بگیرد و این هشداری برای مسیحیت است. خطر بت کردن حضرت مسیح اکنون برای مسیحیان وجود دارد؛ آیات قرآن صراحتاً به این خطر اشاره می‌کند و مردم را از آن بازمی‌دارد.

استاوچ نقش قرآن را در تقویت هویت مسیحیت با داستان حضرت مریم، مادر حضرت عیسی (ع) روشن کرد. او توضیح داد پیش از نزول قرآن، برخی سنت‌های مسیحی شروع به تخریب شخصیت والا و پاک حضرت مریم کردند که با نزول آیات قرآن این نظریات مردود شد.

وی همچنین می‌افزاید: قرآن تلاش می‌کند مسیحیت و یهودیت را در یک رابطه متقابل در هم تنیده قرار دهد. برخلاف بسیاری از پدران کلیسای مسیحی، کتاب مقدس اسلام، مسیحیت را به عنوان جایگزین یهودیت نمی‌داند، بلکه می‌خواهند همه مردم را در ادیان گوناگون گردهم آورند و وحدت و صلح را برقرار کنند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید