کد خبر: 373948
۰
۰
نسخه چاپی
وزیر اقتصاد:

پیشنهادها برای افزایش حجم تجارت دربندر خرمشهر بررسی می‌شود

احسان خاندوزی که روز پنجشنبه به خوزستان سفر کرده در حاشیه بازدید از بندر خرمشهر در جمع خبرنگاران بیان کرد: باید شرایط برای رونق اقتصادی در مناطق آزاد ایجاد شود.

وی گفت: در این سفر با جمعی از فعالان اقتصادی در بنادر چوئبده و اروندکنار شهرستان آبادان و بندر خرمشهر دیدار و گفت و گو داشتم و مسایل و مشکلات آنها بررسی شد.

خاندوزی ادامه داد: یکی از مسایلی که در دولت مطرح است قانونمند کردن واردات کالاهای ته لنجی است تا باعث رونق مناطق مرزی و بندری شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: وزارت صمت و کشور با همکاری با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، آیین نامه‌ای برای مبادلات مرزنشینان و کالاهای ته لنجی آماده کردند که این آیین نامه آماده و در هیات دولت بررسی شد.

وی بیان کرد: ۲ بند از این آیین نامه نیاز به هماهنگی با شورای سران سه قوه دارد که امید است به زودی در شورای عالی هماهنگی افتصادی تصویب شود و به محض تایید و الحاق به آیین نامه، به وزارت صمت ابلاغ خواهد شد.

خاندوزی گفت: بر اساس مصوبه هیات دولت کالاهای ته لنجی به صورت قانونی و با نظم و پس از ثبت در گمرک وارد کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه با این اقدام کالا از مسیر تخلف قاچاق خارج می‌شود، افزود: برنامه ریزی شده تا تعداد سفرهای کالاهای ته لنجی نیز افزایش یابد که این باعث رونق اقتصادی، اشتغال و معیشت منطقه می‌شود.

وی گفت: امید است با این اقدامات شاهد رونق اشتغال و درآمد و کاهش نرخ بیکاری که از گلایه‌های مردم خوزستان است باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی روز پنجشنبه در سفری یکروزه وارد خوزستان شد.وی از بنادر چوئبده و اروندکنار شهرستان آبادان و بندر خرمشهر دیدن کرد و از نزدیک با مشکلات این‌مناطق آشنا شد.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید