کد خبر: 374018
۰
۰
نسخه چاپی

فضای سبز و کاربری‌های خدماتی جایگزین ریل‌های متروکه قم می‌شود

فرماندار قم با اشاره به اجرایی شدن جمع‌آوری ریل‌های متروکه حدفاصل ایستگاه مرکزی راه‌آهن تا ایستگاه جمکران، گفت: زمین‌های احصا شده در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت و بعد از تفکیک، فضای سبز و دیگر کاربری‌های خدماتی برای آن تعریف‌شده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

فضای سبز و کاربری‌های خدماتی جایگزین ریل‌های متروکه قم می‌شود

به گزارش قم پرس:، عباس ذاکریان با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته مقداری از ریل‌های درون شهر به‌صورت متروکه درآمده و بیش از ۱۰ سال هیچ قطاری از آن‌ها عبور نکرده است، اظهار کرد: یکی از مطالبات دیرینه مردم قم، جمع‌آوری این ریل‌ها بود که مشکلات اجتماعی فرهنگی و عمرانی قابل‌توجهی را ایجاد کرده بود.

وی ادامه داد: یکی از مصوبات سفر اخیر رئیس‌جمهور به قم این بود که دو ریل متروکه درون‌شهری در حاشیه بلوار امام رضا(ع) به طول هشت کیلومتر و دیگری از ایستگاه مرکزی تا ایستگاه جمکران به طول هفت کیلومتر جمع‌آوری و زمین آن تحویل شهرداری شود.

فرماندار قم با بیان اینکه همچنین ۸۰ هکتار از زمین‌های پردیسان برای پاسخگویی به مالکین و معارضین به شهرداری واگذار می‌شود گفت: اجرایی شدن این تصمیم هماهنگی‌ها و فراهم کردن مقدمات توسط دستگاه‌های مختلف ازجمله راه‌آهن، شهرداری و … را نیاز داشت که بیش از دو ماه پیش ریل‌های حاشیه بلوار امام رضا(ع) توسط راه‌آهن به‌صورت کامل جمع‌آوری شد و اقدامات لازم برای جمع‌آوری خط دوم از ایستگاه مرکزی تا ایستگاه جمکران نیز آغاز شد.

وی ابراز کرد: خط دوم نیز به همت شهرداری، راهداری و بنیاد مسکن از پشت مصلی قم در حال انجام است و در ادامه شهرداری در حال انعقاد قرارداد با پیمانکار بوده تا این کار با سرعت بیشتری ادامه یابد.

ذاکریان با اشاره به اینکه فاز اول حدفاصل پشت مصلی تا میدان سپاه در حال انجام است، گفت: حجم عملیات خاک‌برداری در این منطقه زیاد است و ارتفاع خاک در برخی نقاط تا پنج متر هم می‌رسد که با تلاش صورت گرفته امیدواریم ظرف چند ماه آینده کاملاً جمع‌آوری شود.

فرماندار قم با تأکید بر اینکه زمین‌های احصا شده نیز در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت، خاطرنشان کرد: این اراضی بعد از تفکیک، فضای سبز و دیگر کاربری‌های خدماتی برای آن تعریف خواهد شد و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت که در این زمینه نیز مشاور بررسی‌های لازم را انجام خواهد داد.

انتهای پیام/****ع

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید