کد خبر: 374125
۰
۰
نسخه چاپی

حمایت شهرداری قم از شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوعات زیست‌محیطی و پسماند

معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: شرکت‌هایی که در حوزه‌های زیست‌محیطی و مدیریت پسماند فعالیت می‌کنند که می‌توانند با مراجعه و ارائه طرح، از حمایت‌های لازم جهت اجرایی شدن طرح‌ها برخوردار شوند.

حمایت شهرداری قم از شرکت‌های دانش‌بنیان در موضوعات زیست‌محیطی و پسماند

به گزارش قم پرس به نقل از واحد خبر سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم که در سالن شهید حاجی احمدی شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت پسماند، یکی از ضروری‌ترین محورهای توسعه پایدار محسوب می‌شود و عدم توجه کافی به این موضوع تأثیر زیادی در تخریب محیط‌زیست و طبیعت دارد.

وی با بیان اینکه بررسی نقش فناوری‌های جدید در موضوعات بازیافت و تفکیک پسماندهای شهری با تأکید بر جنبه‌های زیست‌محیطی ضروری است، گفت: برای این منظور نیاز است که محیط‌های علمی و دانشگاهی وارد میدان شوند و تحقیقات و پژوهش‌هایی صورت پذیرد که پایه و اساس اقدامات و برنامه‌های اجرایی قرار گیرد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی با موضوع مدیریت پسماند تصریح کرد: ضروری است سازمان مدیریت پسماند نسبت به استفاده از پتانسیل پایان‌نامه‌های دانشجویی مرتبط با حوزه مدیریت پسماند و ایده‌های زیست‌محیطی وارد شود که در این زمینه مراحل علمی و فنی باید طی شده و ضمانت اجرایی طرح‌ها و پایان‌نامه‌ها در نظر گرفته شود.

وی همچنین به بهره‌مندی از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در عرصه مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: شرکت‌هایی که در حوزه‌های زیست‌محیطی و مدیریت پسماند فعالیت می‌کنند که می‌توانند با مراجعه و ارائه طرح، از حمایت‌های لازم جهت اجرایی شدن طرح‌ها برخوردار شوند.

اصفهانیان مقدم به بررسی و بازنگری شیوه‌نامه و دستورالعمل پسماندهای عمرانی ساختمانی اشاره کرد و خواستار پیگیری این موضوع با توجه به محل دفن پسماندهای عمرانی در بالادست پردیسان و شکل‌گیری طرح نهضت ملی مسکن شد.

وی همچنین با تقدیر از اقدامات صورت گرفته سازمان در حوزه تولید کود کمپوست اضافه کرد: تهیه و تدوین برنامه جامع و کامل ارتقا کیفی و کمی کودهای تولیدی ۰۵ و ۰۱۵ و اقتصادی کردن و فروش محصول از اقدامات مهم و ارجح سازمان است.

ایجاد مزرعه خورشیدی از موضوعاتی بود که اصفهانیان مقدم در جلسه شورای سازمان مدیریت پسماند مهم خواند و یادآور شد: با توجه به ظرفیت فنی و دانش‌محور مناسب و منسجم که در چند سال گذشته در سازمان شکل‌گرفته است، به‌زودی شاهد اجرای پروژه تولید برق و استحصال انرژی خواهیم بود.

وی با اشاره به ساماندهی معضل زباله گردی و اقدامات صورت گرفته در این حوزه بر ایجاد شهرک بازیافت و مدیریت گاراژهای ضایعاتی در موقعیت سایت البرز تأکید کرد.

پیگیری اخذ سند مالکیت سایت البرز، راه‌اندازی خطوط سه‌گانه پردازش، افزایش مشارکت شهروندی در راستای اجرای سند راهبردی محیط‌زیست پایدار و باکیفیت از دیگر موضوعاتی بود که معاون شهردار در این جلسه بر آن تأکید داشت.

انتهای پیام/****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید