کد خبر: 374127
۰
۰
نسخه چاپی

احداث پارک موضوعی پدافند غیرعامل در شهر قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: در طراحی‌های بوستان‌ جوان، پیش‌بینی احداث پارک موضوعی پدافند غیرعامل در دستور کار قرار گرفته است.

احداث پارک موضوعی پدافند غیرعامل در شهر قم

به گزارش قم پرس به نقل از واحد خبر سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به احداث پارک موضوعی پدافند غیرعامل در شهر قم اظهار کرد: بحث پدافند غیرعامل در تمام زمینه‌های مدیریت شهری مدنظر قرار گرفته و یکی از حوزه‌های فعال در این زمینه حوزه فضای سبز شهری است که علاوه بر اینکه این موضوع در زمان بهره‌برداری مهم بوده و کارکرد و راندمان بهتری در خدمات‌رسانی ایجاد می‌کند، می‌تواند فضای سبز را به یک پتانسیل خیلی قوی برای مدیریت بحران در زمان بروز حوادث تبدیل کند.

وی با تأکید بر اینکه در زمان بحران‌ها، یکی از فضاهایی که می‌تواند خدمات کاملی ارائه کند فضاهای سبز شهری است افزود: اینکه در تمام بوستان‌ها در زمان احداث بتوانیم بحث پدافند غیرعامل را پیش‌بینی کرده مساله مهمی است و صرفاً تبدیل یک پارک به شاخص‌های پدافند غیرعامل تنها مدنظر نبوده و ایجاد فاکتورهای این بحث در تمام پارک‌ها در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه برای ایجاد فضایی برای آموزش پدافند غیرعامل در شهر بخشی از بوستان جوان برای این منظور در دستور کار قرار گرفته است گفت: بخشی از بوستان جوان برای تبدیل به پارک موضوعی پدافند غیرعامل در نظر گرفته‌شده و مشاور در حال طراحی‌های لازم است.

وی خاطرنشان کرد: البته ما به دنبال این هستیم که تمام پارک‌های شهر به شاخصه‌های پدافند غیرعامل مجهز شود تا در زمان بحران مورداستفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/*****

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید