کد خبر: 374128
۰
۰
نسخه چاپی

لزوم توجه به ظرفیت‌های منطقه ۵ قم در توسعه اقتصادی و شهری

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: در زمین‌های 100 هکتاری امکان اسکان 25 هزار نفر نیز وجود داشته و امیدواریم با تصویب طرح‌ها و اجرای آن بتوانیم سرانه‌های مختلف شهری را در این بخش از منطقه به‌خوبی اجرا کنیم.

لزوم توجه به ظرفیت‌های منطقه ۵ قم در توسعه اقتصادی و شهری

به گزارش قم پرس :سید محمدحسین دهناد در حاشیه بازدید از منطقه پنج شهرداری اظهار داشت: این منطقه یکی از مهم‌ترین مناطق شهر قم بوده و ظرفیت‌های زیادی دارد و باید از اراضی این محدوده برای توسعه شهر و منطقه در حوزه اقتصادی بهره‌مند شویم.

وی چالش‌های منطقه را موردبررسی قرارداد و افزود: در این بازدید چالش‌ها موردبررسی قرار گرفت تا با همکاری مدیریت شهری و استانی این موانع برطرف شده و شاهد توسعه شهری، اقتصادی و فرهنگی در این منطقه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: یکی از چالش‌های مهم این منطقه، بافت محله جمکران است که بعد از الحاق به محدوده شهری نیازمند بازسازی بوده که باید بافت، معابر و شوارع اصلاح‌شده و طرح‌ها بازبینی شود.

وی به خیابان ۲۰ متری حاج رضایی به‌عنوان یکی از شوارع مهم منطقه اشاره و تصریح کرد: این خیابان با توجه به اتصالش به رینگ دوم جمکران، محور مهمی بوده و باید برای بخشی از مسیر که دارای کاربری فضای سبز است مصوباتی در استان گرفته شود و تغییر کاربری انجام شود.

دهناد، احداث خیابان حاج رضایی را مهم‌ترین اولویت منطقه دانست و اضافه کرد: در صورت انجام تغییر کاربری فضای سبز در مسیر این خیابان، منطقه آمادگی کامل در توافق با مالکان را داشته و احداث خیابان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی سپس به خیابان شیخ حسن مصلح در داخل بافت جمکران نیز اشاره کرد و گفت: این خیابان در حال حاضر ترافیک سنگینی داشته و در مرحله دوم این خیابان به یک معبر ۱۴ متری تبدیل خواهد شد و با تغییر کاربری‌های حاشیه این دو خیابان، محله جمکران از بافت روستایی خارج‌شده و رونق اقتصادی مطلوبی اتفاق خواهد داشت.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: چالش بعدی منطقه ۵ محدود ۱۰۰ هکتاری است که ظرفیتی بسیار خوبی در منطقه داشته و می‌توانیم توسعه در این منطقه را بر اساس توسعه حمل‌ونقلی طراحی کنیم.

وی عبور قطار سریع‌السیر تهران-قم-اصفهان از محدوده ۱۰۰ هکتاری را ظرفیت خوبی برای توسعه برشمرد و یادآور شد: برای این منطقه عبور خط قطارهای شهری نیز پیش‌بینی‌شده و امکان داشتن ایستگاه مترو و پایانه مسافربری اتوبوس وجود دارد و می‌توانیم پارک‌سوار و پارکینگ برای این محدوده طراحی کنیم.

دهناد خاطرنشان کرد: در زمین‌های ۱۰۰ هکتاری امکان اسکان ۲۵ هزار نفر نیز وجود داشته و امیدواریم با تصویب طرح‌ها و اجرای آن بتوانیم سرانه‌های مختلف شهری را در این بخش از منطقه به‌خوبی اجرا کنیم.

وی در پایان به توسعه خیابان ظهور نیز اشاره و ابراز کرد: تعریض و توسعه خیابان ظهور نیز باید در دستور کار قرار گیرد و با توجه به‌قرار گرفتن در محدوده شهری نیاز به بهسازی داشته و شورای اسلامی شهر نیز آماده همکاری با منطقه را داشته و امیدواریم در اسرع وقت شاهد توسعه این منطقه باشیم.

انتهای پیام/****ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید