کد خبر: 374159
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

نقد مجموعه شعر «نوحه مرغابیان» در حوزه هنری قم

در حلقه ماهِ کانون ادبی کلمه مجموعه شعر آئینی «نوحه مرغابیان» سروده کبری حسینی بلخی با حضور منتقدان، و شاعران افغانستانی و ایرانی نقد و بررسی شد.

به گزارش قم پرس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، در حلقه ماهِ کانون ادبی کلمه مجموعه شعر آئینی «نوحه مرغابیان» سروده کبری حسینی بلخی با حضور منتقدان، شاعران افغانسانی و ایرانی نقد و بررسی شد.

در ابتدای چهل و ششمین نشست ادبی کلمه که با استقبال شاعران و علاقه‌مندان به شعر افغانستان برگزار شد، ‌ابوطالب مظفری منتقد ادبی در ارزیابی مجموعه شعر «نوحه مرغابیان»، شعرهای این مجموعه را به دو بخش آیینی و ترجمه احوال شخصی شاعر تقسیم‌بندی کرد.

وی در تبیین بخش نخست این تقسیم‌بندی، محدودیت‌های شعرها و شاعران آیینی را برشمرد و تصریح کرد: مجموعه نوحه مرغیان با تنوع سوژه و پرداخت خوب شاعرانه، مجموعه مطلوبی است.

مظفری با اشاره به شعرهای با موضوع روایت نفس شاعر نیز گفت: این بخش از سروده‌ها خانم بلخی با محدودیت‌های شعر آِیینی مواجه نیست و زبان صمیمانه و امروزی‌تری دارد.

ابوطالب مظفری که ریاست کانون ادبی کلمه را بر عهده دارد در خصوص فعالیت‌های این کانون هم گفت: کانون ادبی کلمه تلاش دارد با برگزاری چنین برنامه‌هایی، زمینه‌ی همدلی بیشتر میان فارسی زبانان را فراهم کند.

مجتبی آل کثیر دیگر شاعر و منتقد حاضر در این نشست نیز مجموعه شعر نوحه مرغابیان را مجموعه خوبی از شعرهای آیینی خواند.

در بخش‌هایی از نشست ادبی کلمه که با اجرای احمد علوی شاعر شناخته شده آئینی همراه بود، شاعران حاضر به قرائت اشعارشان پرداختند. به این ترتیب حسین فصیحی، علی‌مدد رضوانی، زهرا زاهدی، مهتاب ساحل نماینده افغانستان در سازمان اکو، حمید مبشر، اعلا امیری، حمزه محمودی، سکندر حسینی و ... به شعرخوانی پرداختند.

نقد مجموعه شعر «نوحه مرغابیان» در حوزه هنری قمنقد مجموعه شعر «نوحه مرغابیان» در حوزه هنری قمنقد مجموعه شعر «نوحه مرغابیان» در حوزه هنری قمنقد مجموعه شعر «نوحه مرغابیان» در حوزه هنری قمنقد مجموعه شعر «نوحه مرغابیان» در حوزه هنری قمنقد مجموعه شعر «نوحه مرغابیان» در حوزه هنری قم