کد خبر: 375477
۰
۰
نسخه چاپی
وزیرکشور:

حجم گل و لای در برخی محله‌های امامزاده داوود به چهار متر می‌رسد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت ایرنا، «احمد وحیدی»‌ روز پنجشنبه در گفت‌وگویی درباره اقدامات انجام شده برای سیل شب گذشته محله امام زاده داوود(ع) تهران گفت: حوالی نیمه شب پنجشنبه، باران شدیدی در منطقه امام زاده داوود (ع) در شمال غرب تهران بارید و گل و لای بسیاری از پشت امام زاده بازارچه و محله امام زاده داوود (ع) را در بر گرفت و وارد حرم شد.

وزیر کشور ادامه داد: این سیل با گل و لای فراوانی همراه شد تا جایی حجم گل و لای در برخی محله های امامزاده داوود به چهار متر می‌رسد و بعضی از زائران و مردم محلی اسیر این سیل شدند و گل و لای فراوان مردم را دچار مشکل کرد.

وی اضافه کرد: از لحظه وقوع سیلاب آتش نشانی و هلال احمر و مسئولان محلی و بخشداری و دهیاری در منطقه حضور یافتند و به کسانی که در گل و لای گیر کرده بودند، کمک کردند و سپس به تخلیه اجساد جان باختگان، خارج کردن مردم و خودروها پرداختند.

وزیرکشور گفت: کار با شدت ادامه دارد و استاندار، شهردار تهران، رئیس هلال احمر و رئیس سازمان مدیریت بحران، همچنین مسئولان محلی اعم از فرماندار و بخشدار و نیروهای انتظامی و سپاه در محل حاضرند و همه در حال کمک و امدادرسانی هستند تا انشالله علاوه بر کمک برای تخلیه گل و لای، افرادی که در زیر گل و لای هستند را بیرون بیاورند. البته هنوز آمار دقیقی از افراد گرفتار شده در سیلاب نداریم.

همچنین ستاد مدیریت بحران استان تهران امروز با حضور وزیر کشور در محل حادثه سیل امامزاده داوود تهران تشکیل و برگزار شد و با دستور وحیدی، محسن منصوری استاندار تهران فرمانده عملیات در حادثه سیل بخش کن و روستای امام زاده داود (ع) شد و از تمانی دستگاه های اجرایی ،عملیاتی و امداد رسان در سطح ملی خواست تا با استاندار تهران در این خصوص همکاری کنند.

رئیس جمهور هم از استاندار تهران خواست تا تمام امکانات امدادی اعم از هلال احمر، شهرداری و ستاد مدیریت بحران را برای تسریع در عملیات امداد و نجات و نیز تمهید پیش‌بینی‌های لازم برای پیشگیری از حوادث مشابه سیل در امامزاده داوود (ع)، بسیج کند.

معاون اول رئیس جمهور هم در گفت و گوی تلفنی از استاندار تهران خواست تا خسارات مالی وارده به مردم و همچنین زیرساخت‌های عمرانی آسیب دیده را برای جبران و بازسازی گزارش کند.

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ۵۰۰ نفر به مناطق امن منتقل شده اندو متاسفانه تاکنون ۹ مصدوم و چهار جان باخته داشته است.

همچنین حدود ۸۰ نیروی عملیاتی در منطقه حضور دارند و در حال امداد رسانی هستند.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید