کد خبر: 375514
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

جمال لیوانی و علیپور به نشان طلا دست پیدا کردند/ زارع نقره گرفت

به گزارش قم پرس این دوره از مسابقات جهان صبح امروز با حضور ۶۶۹ تکواندوکار از ۹۰ کشور جهان به میزبانی بلغارستان در شهر صوفیه آغاز شد. تیم ملی ایران در روز نخست ۴ نماینده داشت که حاصل تلاش آنها دو طلا و یک نقره بود.

باران جمال لیوانی نماینده وزن ۲۹- کیلوگرم تیم ملی دختران ایران با برتری مقابل همه رقبا و بدون از دست دادن حتی یک راند روی سکوی نخست ایستاد و طلا گرفت. وی در مبارزه پایانی «یارینا پوگان تسوا» از قزاقستان را در ۲ راند پیاپی (۱۱ بر ۴ و یک بر صفر) شکست و نخستین مدال طلای تیم ملی ایران در این مسابقات را به خود اخصاص داد. جمال

جمال لیوانی کار خود را با برتری ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر صفر و ۱۴ بر ۲ مقابل «واپنیک کسنیا» از آمریکا آغاز کرد و در ادامه با با نتایج مشابه ۱۲ بر صفر در دو راند «استایکویو آیکاترینی» از یونان را از پیش رو برداشت و سپس در دو راند برابر «سامانتا کروز» از پورتوریکو صاحب برتری شد و با صعود به نیمه نهایی مدال برنز خود را قطعی کرد. جمال لیوانی در این مرحله در پیکار با «اعظم جوانوا» از ازبکستان صاحب برتری شد و به دیدار نهایی صعود کرد.

ساینا علیپور تکواندوکار وزن ۵۱- کیلوگرم تیم ملی کشورمان دومین طلای ایران را به خود اختصاص داد. وی با کسب پیروزی مقابل همه رقبا موفق به کسب مدال طلای وزن ۵۱- کیلوگرم شد. علیپور در مبارزه پایانی «ماگدالینی کلاً کالا» از یونان را پیش روی داشت و در ۲ راند متوالی و با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۱ بر ۵ صاحب برتری شد و روی سکوی نخست جهان ایستاد.

علیپور دور نخست استراحت داشت و سپس «وروک» از هلند را در دو راند شکست داد و در ادامه «وانیا رانکوف» از صربستان را نیز با همین نتیجه از پیش رو برداشت و به نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله نیز ۲ بر صفر در اند شماری برابر «یارا حمزه» از آلمان صاحب پیروزی شد و به دیدار نهایی راه پیدا کرد.

محمد عرفان زارع هم موفق شد مدال نقره وزن ۶۵- کیلوگرم را کسب کند. زارع با وجود آنکه در مرحله یک چهارم نهایی با ضربه خطای حریف اردنی (اجرای تکنیک بعد از دستور توقف بازی از سوی سرداور) آسیب دیده بود، با نظر داوران پیروز از میدان خارج شد و در مبارزه نیمه نهایی برابر «مختاروف» از ازبکستان به میدان رفت و با وجود شکست در راند اول با نتیجه ۱۱ بر ۸، در دو راند متوالی ۸بر۶ و ۱۲ بر ۱۰ رقیب خود را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.

وی در فینال به مصاف «کانگ دونگ مین» از کره جنوبی رفت و با واگذاری نتیجه در ۲ راند صاحب مدال نقره شد. وی در اولین مبارزه خود ۲ بر صفر و با نتایج ۱۲ بر ۹ و ۹-۹ «کارلو مارینانوویچ» از کرواسی را شکست داد و سپس ۶ بر ۶ و ۱۰ بر ۸ و در ۲ راند برابر «دانیل مونتانارو» از مکزیک صاحب پیروزی شد.

امیرحسین ولی محمدی در وزن ۶۵+ کیلوگرم دیگر نماینده کشورمان در مسابقات امروز بود که در گام نخست برابر «خدایتوف جواهیرجون» از ازبکستان ۲ بر صفر باخت و حذف شد.

برنامه دو نماینده ایران در روز دوم

فردا جمعه هفتم مردادماه و در روز دوم این رقابتها ۱۹۵ تکواندوکار در اوزان ۳۳-، ۳۷ و ۵۳- کیلوگرم پسران، واوزان ۴۱- و ۴۷- کیلوگرم دختران مبارزات خود را برگزار می‌کنند. فاطمه باقری در وزن ۴۱- کیلوگرم و آرش ضامنی در وزن ۵۳- کیلوگرم دو نماینده ایران در روز دوم هستند.

آرش ضامنی در وزن ۵۳- کیلوگرم که ۴۰ تکواندوکار حضور دارند، دور نخست: «دومینگوئز» از مکزیک را پیش رو دارد و در صورت برتری به مصاف «گابریل روساتو» از ایتالیا می ورد.

همچنین در وزن ۴۱- کیلوگرم فاطمه باقرزاده در دور نخستین دیدار به مصاف «سادو زابیرو» از نیجر می‌رود و در صورت برتری برنده مبارزه سوئد و آمریکا را پیش رو خواهد داشت. در این وزن ۳۴ تکواندو شرکت دارند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان که تا روز یکشنبه نهم مردادماه ادامه خواهد داشت.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.