کد خبر: 375784
۰
۰
نسخه چاپی

قم از شهرهای با کمترین نرخ پارکینگ در بین کلان‌شهرهاست

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از تأمین و راه‌اندازی 16 خودرو برقی در هسته مرکزی شهر تا یک ماه آینده خبر داد.

قم از شهرهای با کمترین نرخ پارکینگ در بین کلان‌شهرهاست

به گزارش قم پرس: مسعود طبیبی در چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با تأکید بر بررسی نرخ پارکینگ‌ها در ابتدای سال اظهار داشت: در هنگام نرخ‌گذاری پارکینگ‌ها، شهر قم با سایر کلان‌شهرها مقایسه و کمترین نرخ پارکینگ تصویب شد.

وی سیاست تعیین نرخ پارکینگ در هسته مرکزی شهر را تشریح کرد و افزود: باید نرخ پارکینگ به‌گونه‌ای مشخص شود که زمان حضور فرد در هسته مرکزی شهر را کاهش داده و باعث تشویق شهروندان در استفاده از خودروی شخصی نشود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم سپس به موضوع تأمین خودروهای برقی در پیاده‌راه‌های هسته مرکزی اشاره کرد و گفت: شهرداری قم از دو ماه قبل پیگیر راه‌اندازی خودروهای برقی در این مسیر بوده و با آستان مقدس حضرت معصومه(س) برای تأمین نیروی انسانی آن به توافق رسیده‌ایم.

وی از راه‌اندازی ۱۶ خودروی برقی در پیاده راه‌های پیرامون حرم مطهر خبر داد و ابراز کرد: از ۱۶ خودروی تأمین‌شده ۳ خودرو باری و ۱۳ خودرو مسافربری است که با توجه به توافق انجام‌شده با حرم، رانندگان خودروها از خادمان حرم بوده و هزینه تأمین و نگهداری خودروها با شهرداری خواهد بود.

طبیبی اجرایی شدن طرح خودروهای برقی تا ماه آینده را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در حال عقد قرارداد هستیم و تا ماه آینده خودروها در مدار قرار خواهد گرفت و با این طرح مشکل دونرخی بودن خودروهای برقی برطرف می‌شود.

انتهای پیام/****ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید