کد خبر: 375786
۰
۰
نسخه چاپی

آنچه درباره ساماندهی هسته مرکزی شهر در شورای اسلامی شهر قم گذشت

آغاز اجرای سه پروژه بسط شرقی حرم مطهر، ساماندهی میدان مطهری و آغاز مطالعات زیرگذر امام موسی صدر در هسته مرکزی شهر در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر موردبررسی قرار گرفت.

آنچه درباره ساماندهی هسته مرکزی شهر در شورای اسلامی شهر قم گذشت

به گزارش قم پرس: در چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، موضوع ساماندهی هسته مرکزی شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و سیاست‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری مطرح شد.

در این جلسه دکتر حسین اسلامی رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اجرای سه پروژه بسط شرقی حرم مطهر، ساماندهی میدان مطهری و اجرای زیرگذر امام موسی صدر اظهار داشت: امروز شهر قم توسعه خوبی داشته اما هنوز پیشانی شهر که نخستین تصویر پیش روی زائران بوده چهره مطلوبی ندارد.

دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد نیز با تأکید بر برنامه‌های شهرداری برای توسعه هسته مرکزی شهر ابراز کرد: کار در هسته مرکزی شهر با جدیت در حال پیگیری بوده و امیدواریم به‌زودی عملیات اجرایی و عمرانی سه پروژه بسط شرقی حرم مطهر، میدان مطهری و زیرگذر امام موسی صدر آغاز می‌شود.

فراخوان ورود بخش خصوصی در بسط شرقی حرم مطهر

سپس مجید متین‌فر معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم موضوع فراخوان اجرای پروژه بسط شرقی حرم مطهر را مطرح کرد و اظهار داشت: نحوه فراخوان در هیئت عالی سرمایه‌گذاری مطرح شد و امیدواریم تا روزهای آینده فرد حائز شرایط انتخاب‌شده و کار آغاز می‌شود.

سید مرتضی حسام نژاد معاون مالی و اقتصادی شهرداری نیز در پاسخ به مطالبه اعضای شورای بر ارائه گزارش از روند کار در هسته مرکزی مطرح کرد: سیاست و اولویت‌های عملیاتی شهرداری در بودجه سنواتی در شورا تصویب می‌شود و هیچ طرحی وسط سال برنامه‌ریزی نمی‌شود.

وی یادآور شد: از یک سال قبل دغدغه شهرداری ساماندهی هسته مرکزی شهر بوده و در بسط شرقی و میدان مطهری کار زیاد انجام‌شده تا به مرحله فراخوان رسیده و بخشی از ساماندهی میدان مطهری نیز در حال اجرا است و در قرارداد ساماندهی کل میدان مطهری آمده است.

انجام مطالعات اجرای طرح زیرگذر امام موسی صدر

عباس حلوایی زاده معاون فنی و عمرانی شهرداری قم نیز تأکید کرد: احداث زیرگذر امام موسی صدر در ردیف بودجه آمده و قرارداد طرح مطالعاتی آن بسته‌شده است و باید مطالعات ابتدایی آن انجام شود تا روش اجرای طرح تعیین شود و قرارداد مطالعات و استخراج فاز یک آن در حال انجام است و بعدازآن وارد بحث نوع اجرا و زمان‌بندی می‌شویم.

محمود مسگری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز با یادآوری لزوم ساماندهی میدان میوه و تره‌بار میدان شهید مطهری اضافه کرد: میدان میوه و تره‌بار بخشی از میدان مطهری بوده و باید برای تکمیل و توسعه این محدوده زیرگذر امام موسی صدر نیز اجرایی شود.

مجید اخوان عضو شورای اسلامی شهر قم نیز شرق و غرب حرم را نیازمند ساماندهی دانست و بر دغدغه شورای اسلامی شهر بر ساماندهی هسته مرکزی شهر تأکید کرد.

وی سپس عنوان کرد: شهرداری گزارش عملکرد خود را در هسته مرکزی شهر به شورا ارائه دهد تا علاوه بر رفع دغدغه شورا، منابع تأمین مالی پروژه‌ها و زمان‌بندی آن نیز مشخص شود.

انتهای پیام/****ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید