کد خبر: 375983
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

مثل محسن باشید

به گزارش خبرنگار موسیقی ایرنا، محسن چاوشی طی سالیان اخیر، کادوی سالروز تولد خود را به آزادی زندانیان غیربزهکار اختصاص داد و از هوادارن خود خواست تا به مناسبت تولدش، کمک‌های نقدی خود را برای آزادی ۴۳ زندانی خرمشهری، به حساب ستاد مردمی دیه استان خوزستان واریز کنند.

همین فراخوان کافی بود تا در کمتر از ۲۴ ساعت، مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به حساب مذکور واریز شود تا زمینه آزادی تمامی آن ۴۳ نفر فراهم شود. با این همت بلند، تعداد زندانیان غیربزهکاری که طی ۲ سال اخیر توسط محسن چاوشی از بند رهایی یافتند، به ۸۵۱ نفر رسید تا یک آمار خارق‌العاده برای آقای خاص موسیقی ایران رقم بخورد.

ابتکاری که شخصیت چاوشی را برای هوادارانش محبوب‌تر و فرآیندی که از ابتدای ورودش به دنیای موسیقی به وجود آورد را بالغ‌تر کرد. چاوشی از همان نخستین روزهایی که به دنیای موسیقی قدم گذاشت، مورد توجه جمع کثیری از مردم قرار داشت. خواننده‌ای که صدایش، گرمای خاصی داشت و توانست با متدهایی که در نوع ترانه و آهنگسازی کارهایش به کار می‌بست، آن خلاء و روزنه‌ای که در موسیقی پاپ آن سالیان احساس می‌شد را پوشش دهد.

به همین دلیل، او خیلی زود، مخاطبان گسترده‌ای پیدا کرد اما هیچ‌گاه از این مخاطبان، استفاده ابزاری نکرد. او هیچ‌گاه کنسرت برگزار نکرده و در برابر تمامی شایعه‌هایی که در این مورد مطرح است، عنوان کرد که دوست ندارد هوادارانش در شرایط سخت اقتصادی، برای شنیدن صدای او، بهایی را پرداخت کرده و به کنسرت بیایند.

خیلی زود از خواندن کارهایی چون نفرین که مضمونی ضدعشق داشت، اظهار پشیمانی و از هوادارانش عذرخواهی کرد.

زمانی که یکی از خوانندگان لس‌آنجلسی اعلام کرد که این صدا، صدای واقعی چاوشی نیست و در دستگاه تولید می‌شود، چاوشی بدون توهین به این خواننده، از هوادارانش خواست که هیچ توهینی نکنند. او پاسخ به این حرکت را با انتشار ویدئویی از خواندن خود داد.

در دهه ۹۰، این طمانینه را با برخی حرکات خیریه به اوج خود رساند. به‌طوری‌که تنها در سال ۹۹، موفق به آزاد کردن ۳۲۰ زندانی، نجات ۵۰ اعدامی و جمع‌آوری هزینه درمان ۱۱۰ فرد مبتلا به بیماری‌های سخت شد.

و حالا آزادی ۴۳ نفر به مناسبت سالروز تولد این خواننده، برگ جدیدی را در فعالیت‌های خیرخواهانه چاوشی به ثبت رسانده است. خواننده‌ای که در تمام این سال‌ها، بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای، به فعالیت‌های حرفه‌ای خود پرداخته و توانسته طرفداران خود را راضی نگه‌دارد.

چاوشی علاوه بر تبحر موسیقایی خود، نمونه و مثال اصیلی برای فعالیت‌های خیریه است. هنرمندی که در تمام این سالیان، دامن خود را به بازی‌های سیاسی و ژست‌های شبه‌اپوزیسیون نیالود و همواره تلاش کرد تا در زمین مردم و به نفع آنها بازی کند و اجازه حاشیه‌سازی از این فعالیت‌ها را به هیچ جریان و نگاه سیاسی ندهد. او خیلی آرام و بدون حاشیه، زندانی آزاد می‌کند و هیچ‌گاه سعی نکرد تا به‌مانند بسیاری از هنرمندان، تنها در صفحات مجازی و به شکلی صوری، موج‌سواری کرده و خود را غم‌خوار مردم نشان دهد

سینما و موسیقی امروز کشور، تشنه حضور و فعالیت به مثابه آن چیزی است که چاوشی در تمام این سال‌ها به نفع مردم روا داشته است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.