کد خبر: 375996
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کاتولیکی که عشق به معنویت، او را به سمت اسلام و ایران کشاند

به گزارش ایرنا از روابط عمومی برنامه «روز حسین»، به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم و سوگواری اباعبدالله حسین(ع)، شبکه جهانی جام جم برنامه‌ای گفت‌وگو محور ترتیب داده و با تاکید بر شعار حُب الحسین یَجمعُنا، به سراغ شخصیت‌ها و سوژه‌هایی رفته است که توفیق تشرف به دین مبین اسلام را داشتند.

مهمانان این برنامه ایرانیان یا غیر ایرانی‌هایی هستند که با بافت جغرافیایی ایران فاصله دارند و از تجربه‌هایی سخن می‌گویند که به مدد برکت حضور معنوی امام حسین، در زیر پرچم آن حضرت قرار گرفتند.

مهمان امشب این برنامه، اگوستین ماریا زوالیوس ( اسلامی خلیل) از آرژانتین بود که به تازگی به دین اسلام گرویده و شیعه شده است که در ادامه زندگی‌اش تصمیم می‌گیرد، قدم به حوزه علمیه و دانشگاه اسلامی بگذارد.

اسلامی خلیل درباره ماجرای شیعه شدنش گفت: من قبلاً مسیحی کاتولیک بودم و بیشتر هنرهای سنتی را دنبال می‌کردم. اما بیشتر هنرهای سنتی که جنبه معنوی دارد، در آرژانتین کمرنگ است. به همین دلیل به سراغ فرهنگ‌های شرقی رفتم و درباره آن‌ها تحقیق کردم. دوره‌ای را به تحقیق درباره بودایی‌ها، چینی‌ها و هندوها گذراندم تا اینکه به سنی‌ها رسیدم.

وی ادامه داد: بعد از آشنایی‌ با مذهب اهل تسنن، با شیعه آشنا شدم. برای من جذاب بود که شماها انقلابی و ضد امپراطوری هستید. بنابراین هم جنبه معنوی‌تان که شیعه هستید و هم انقلابی بودنتان برایم جالب بود. شخصیت امام خمینی که عارف انقلابی بود، برایم جذاب بود. گفته بودند که ایشان عارف و فردی انقلابی است که قیام کرده است.

خلیل با بیان اینکه بعد به دنبال اساتید این شخصیت گشتم و با امام علی(ع) آشنا شدم، ادامه داد: درباره شخصیت امام علی تحقیق کردم و به جمله پیامبر رسیدم که فرمودند، ایشان درب مدینه علم است، این جمله برایم خیلی جذاب بود.

وی با بیان اینکه همیشه برایم روشن بود که اگر در مسیر عرفان استادی نباشد، فرد به جایی نمی‌رسد، افزود: اگرچه از لحاظ نظری در بین دین‌هایی مانند بودا، هندو و صوفی‌ عرفانی وجود دارد، ولی پیدا کردن استاد خیلی سخت است. در نهایت به ایران آمدم و ۱۳ سال است که اینجا زندگی می‌کنم.

قاسم اورنگی، تهیه‌کننده و کارگردان هنری برنامه درباره ایده‌اش برای ساخت برنامه «روز حسین» گفت: در این برنامه اسوه بودن امام حسین علیه السلام برایم اهمیت داشت، نه اسطوره بودنش. برایم مهم بود که طبق آیه شریفه صد و ده سوره مبارک کهف ساحت مقدس امام معصوم، فارغ از هر چیزی یک انسان است، مورد توجه خاص حضرت پروردگار قرار گرفته است.

تهیه‌کننده برنامه ادامه داد: انسانی بودن حرکت اباعبدالله و اینکه بر پایه اختیار یک انسان موحد و معتقد عمل کرده، پیش فرض ذهنی بنده بوده است. چه بسا اگر بنا بود امام از اختیارات الهی استفاده کند، اصلا کربلایی با این حد از شقاوت پدید نمی‌آمد. پس انسانی بودن و اختیاری بودن این حرکت در ذات خود یک حماسه است.

برنامه «روز حسین» از شب اول محرم الحرام به مدت ۱۳ شب از ساعت ۲۲ و با تهیه‌کنندگی قاسم اورنگی از شبکه جهانی جام جم پخش می‌شود.

این برنامه هر شب در سه کانال تلویزیونی شبکه جهانی جام جم به وقت اروپا، امریکا و آسیا روی آنتن می‌رود و میزبان غیر ایرانی‌های تازه مسلمانی است که عشق اباعبدالله آن‌ها را به سمت دین خدا کشانده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.