کد خبر: 376060
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

انتشار فراخوان نخستین نمایشگاه ملی عکس رخت عزا

به گزارش ایرنا از کارگروه ساماندهی مد و لباس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ در متن این فراخوان و در بخش قوانین و مقررات آمده است: شرکت برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی در این مسابقه آزاد است. در بخش اصلی، هر عکاس می‌تواند حداکثر ۱۰ قطعه عکس به صورت سیاه‌وسفید یا رنگی ارسال کند.

در بخش ویژه، موضوع خیاطی، پارچه و نقوش در حوزه عاشورا نیز هر عکاس می‌تواند هفت قطعه عکس به صورت سیاه‌ و سفید یا رنگی ارسال کند. عکس‌های ارسالی باید مربوط به عزاداری دینی باشد.

همچنین در این بخش تاکید شده است: عکس‌های بخش تک عکس و مقایسه‌ای باید با فرمت JPG در اندازه ضلع بزرگ حداقل ۱۲۸۰ پیکسل و حداکثر حجم فایل نیز یک مگابایت ارسال شود.

انشتار فراخوان نخستین نمایشگاه ملی عکس «رخت عزا»

عکس‌های بخش ویژه (مجموعه عکس) نیز باید با فرمت JPG در اندازه ضلع بزرگ حداقل ۱۲۸۰ پیکسل، حداکثر حجم فایل نیز پنج مگابایت به صورت فایل زیپ شده( rar یا zip) ارسال شود.

دریافت آثار فقط از طریق پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه ملی عکس پذیرفته می شود و علاقه مندان تا دهم شهریور فرصت دارند، آثار خود را ارسال کنند.

در ادامه تشریح مقررات فراخوان این جشنواره تاکید شده است: عکس‌های ارسالی باید مستند بوده و از هرگونه دستکاری که جنبه استنادی عکس را مخدوش می‌کند، خودداری شود. عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، تاریخ و یا هرگونه نشانه‌های تصویری (پاسپارتو، قاب، واتر مارک و لوگو) باشند

آثار ارسالی نباید در نمایشگاه عکس دیگری شرکت کرده باشند. همچنین تاکید شده تمام ‌عکس‌ها باید دارای شرح باشند. به این معنی که اطلاعات مربوط به مشخصات فردی عکاس، مکان، مراسم و زمان عکس‌برداری در قسمت توضیحات درج شوند.

انشتار فراخوان نخستین نمایشگاه ملی عکس «رخت عزا»

در حوزه مالکیت معنوی عکس‌ها نیز خاطرنشان شده است: ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کننده به منزله اعلام مالکیت عکس است و برگزارکنندگان، هیچ‌گونه مسئولیتی در مورد عدم رعایت مالکیت معنوی عکس‌ها را ندارند.

قرار است این جشنواره ۲۰ تا ۲۶ شهریور برگزار شود. به نفرات اول این رویداد فیش زیارت کربلا اهدا می شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.