کد خبر: 376098
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

تبریک مسئولان فرهنگی و هنری به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش ایرنا از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، متن پیام علی رمضانی مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران به مناسبت روز خبرنگار بدین شرح است: « «خبر» یکی از مفاهیم بنیادین و سترگ در علوم اسلامی و شرعی است و آن گزارشی است از «دیگران» و «خود» که بالذات در آن احتمال صدق و کذب وجود دارد. مفهوم خبر، گاهی با حدیث برابری می‌کند و در بین علمای بزرگ امامیه تفاوت چندانی میان خبر وحدیث وجود ندارد.

رخداد بزرگ کربلا که در معرفت‌شناسی شیعی نمادین‌ترین رخداد در دسته‌بندی «خیر» و «شر» است، قابلیت تفسیر عصری دارد. حال که تلاقی تاریخ شمسی و قمری ما را به همزمانی حماسه‌ عاشورا با روز خبرنگار کشانده می‌توانیم با نگاهی به راویان اخبار این رخداد که تعدادی در کنار «تمامی اسلام» و گروهی نیز در کنار «تمامی کفر» ایستاده بودند، خود را بسنجیم و ببینیم که راوی خبر یا حدیث صحیح هستیم یا راوی حدیث و خبر غیرصحیح. اگر راوی خبر صحیح باشیم در کنار تمامی اسلام قرار داریم و برای تمامی تاریخ مورد وثوق هستیم و محل رجوع. روزتان گرامی؛ راویان خبر صحیح و اهل وثاقت»

تبریک مسئولان فرهنگی و هنری به مناسبت روز خبرنگار

قدردانی رئیس مجموعه تئاتر شهر از خبرنگاران تلاشگر حوزه تئاتر

سید محمدجواد طاهری رئیس مجموعه تئاتر شهر همزمان با فرارسیدن هفدهم مرداد (روز گرامی‌داشت مقام خبرنگار)، با انتشار پیامی ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی، از خبرنگاران حوزه تئاتر به پاس سال‌ها تلاش و کوشش برای انعکاس رویدادهای مرتبط با این مجموعه قدردانی کرد.

در متن این پیام آمده است: «بدون تردید مانایی و پویایی هنر نمایش که طی سال‌های اخیر روی صحنه‌های تئاتر پیش روی مخاطبان فرهیخته‌اش قرار گرفته، به واسطه آگاهی، خرد و همراهی شما اهالی محترم رسانه است که همواره با پوشش خبری موثر و تحسین برانگیز، نقش غیرقابل انکاری در بازتاب فعالیت‌های ارزشمند هنرمندان شریف این حوزه داشتید و دارید. فعالیت‌هایی که با نقدها و نظرهای تعالی بخش شما خبرنگاران ارجمند، ارزشی دو چندان پیدا کرده و موجب رشد و بالندگی تئاتر ایران عزیز شده است.

مدیریت مجموعه تئاترشهر نیز در این مسیر، همواره شاهد همراهی صمیمانه، دلسوزانه و منتقدانه بزرگوارانی بوده که در قامت جامه مقدس خبرنگاری، یاری‌رسان هنرمندان و کارکنان آن در میزبانی هر چه بهتر از تماشاگران و همچنین دیگر فعالیت‌های این مجموعه‌اند. چارچوبی بسیار ارزشمند که بدون حضور شما عزیزان و همراهان خبرنگار امری ناممکن بود. حضوری به غایت معتبر که تجلیل، تمجید و ستایش از آن در یک روز و چند روز و چند ماه و چند سال محدود نمی‌شود.

برای اهالی تئاتر شهر، این قدردانی، رسالت و وظیفه‌ای همیشگی و مستمر است. بنابراین روز هفدهم مردادماه که مزین به پاسداشت از خبرنگاران این مرز و بوم شده، فقط بهانه‌ای برای یادآوری در ستایش شما گرامیان است که در ردیف موثرترین و مهم‌ترین همراهان ما قرار گرفته‌اید.

اینجانب ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) و گرامیداشت خبرنگاران شهید نظام مقدس جمهوری اسلامی، به واسطه فرارسیدن «روز خبرنگار» بار دیگر از همه شما خبرنگاران ارجمند و گرانقدر حوزه تئاتر به پاس سال‌ها همراهی صمیمانه و تلاشگرانه با مجموعه تئاتر شهر، قدردانی کرده و از پروردگار مهربان در این روزهای عزیز و گرامی برای یکایک شما فرهیختگان ارجمند آرزومند روزهایی سرشار از سلامتی و موفقیت روزافزون هستم. خداقوت و التماس دعا.»

تبریک مسئولان فرهنگی و هنری به مناسبت روز خبرنگار

به گزارش ایرنا، محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی به همراه هشت نفر از اعضای کنسولگری ایران در هفدهم مرداد ماه سال ۱۳۷۷، در مزار شریف افغانستان به دست گروهک تروریستی طالبان به شهادت رسید. شورای فرهنگ عمومی هفدهم مرداد ماه هر سال را به همین مناسبت، به عنوان «روز خبرنگار» نامگذاری کرد. امسال روز خبرنگار با عاشورای حسینی همزمان شده است.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.