کد خبر: 376189
۰
۰
نسخه چاپی

احیای منابع پروژه چهل‌اختران

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) ارزش اراضی 48 هکتاری را در حدود 4 هزار میلیارد تومان دانست و گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به شهر قم منابع پروژه چهل‌اختران احیا شد و امسال این پروژه آغاز می‌شود.

احیای منابع پروژه چهل‌اختران

به گزارش قم پرس: علیرضا خاکی با تأکید بر ساماندهی اطراف حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: ساماندهی هسته مرکزی شهر و به‌خصوص پیرامون حرم مطهر یکی از مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در سال ۱۴۰۱ است.

وی اجرای پروژه بهسازی چهل‌اختران را یکی دیگر از پروژه‌های مهم شهری در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد و گفت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به شهر قم منابع پروژه چهل‌اختران احیا شد و عملیات اجرایی آغازشده است.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) تصریح کرد: اراضی ۴۸ هکتاری به‌عنوان یکی از منابع پشتیبانی و تأمین مالی در ساماندهی هسته مرکزی شهر محسوب می‌شود.

وی اختصاص اراضی ۴۸ هکتاری به پروژه‌های بهسازی و ساماندهی شهر قم را از ۲۰ سال گذشته موردتوجه قرارداد و بیان کرد: از ۲۰ سال گذشته که اراضی ۴۸ هکتاری به قم اختصاص داده‌شده به علت عدم انسجام مدیریت شهری نتوانسته‌ایم از این فرصت به‌درستی استفاده کنیم.

خاکی ارزش اراضی ۴۸ هکتاری را در حدود ۴ هزار میلیارد تومان ارزیابی کرد و گفت: باوجود ۴ هزار میلیارد تومان منابع مالی و بی‌نیازی به سایر منابع به علت عدم نهایی شدن توافقات و تعاملات بین دستگاهی در این خصوص اتفاقی نیفتاده است.

وی تأثیر استفاده از اراضی ۴۸ هکتاری در ساماندهی پیرامون حرم را چشم‌گیر دانست و مطرح کرد: امیدواریم در سال‌های آینده و با استفاده از منابع مالی به‌دست‌آمده از اراضی ۴۸ هکتاری ساماندهی هسته مرکزی شهر و اطراف حرم با سرعت بیشتری اتفاق افتاده و شاهد توسعه این محدوده شهر نیز باشیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی اطراف حرم حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: امروز ازنظر منابع مالی برای ساماندهی هسته مرکزی شهر مشکلی نداریم و تنها نیازمند انسجام در مدیریت و هم‌افزایی دستگاه‌ها و ارگان‌های استان هستیم.

انتهای پیام/****ن

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید