کد خبر: 376289
۰
۰
نسخه چاپی

قاریان ممتاز در جلسات هفتگی یکدیگر حضور فعال داشته باشند

به گزارش قم پرس پنجمین جلسه از چهاردهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز قرآن کریم، با حضور تعدادی از قاریان و مشارکت برخط و تصویری تعداد دیگری از قراء ممتاز سراسر کشور، در تهران، مجتمع امام خمینی (ره)، سالن همایش کوثر برگزار شد.

در بخش اول این جلسه که با دبیری حمید رحیمی، قاری پیشکسوت قرآن کریم همراه بود، اصول وقف و ابتدا و مفاهیم آیات توسط حمیدرضا مستفید، استاد و داور بین المللی قرآن کریم و مشارکت قاریان به بحث گذاشته شد.

در ادامه، قاسم رضیعی، استاد و قاری بین‌المللی قرآن کریم به نقد و تحلیل تلاوت امیرهوشنگ بخشی از تهران، مسعود بیژنی اول از خراسان رضوی و محمداسماعیل آریامنش از سمنان با رویکرد مهندسی تلاوت پرداخت.

در این جلسه ارتقا، تلاوت امیرهوشنگ بخشی با کسب نصاب لازم به عنوان تلاوت منتخب معرفی شد.

در بخشی از این جلسه، پس از نقد مطرح شده توسط امیرهوشنگ بخشی مبنی بر اینکه در حال حاضر مشکل اصلی جریان تلاوت حرفه ای قرآن، عدم وجود بسترها و فرصت‌های کافی برای ظهور و بروز و هنرنمایی قاریان است، قاسم رضیعی ضمن تأیید این نقیصه، توصیه کرد که اگر خود قراء به صورت مستمر و فعالانه در جلسات هفتگی یکدیگر حاضر شوند و به تلاوت بپردازند، هم بخشی از این مشکل حل می‌شود و هم جلسات قرآن، پرشورتر و پررونق‌تر برگزار خواهد شد.

وی امین پویا را نمونه موفقی در این زمینه معرفی کرد که طی این سال‌ها همواره حضور پررنگی در جلسات مختلف قرآن تهران داشته است.

شایان ذکر است، چهاردهمین دوره ارتقا قاریان ممتاز در سال ١۴٠١، چهارشنبه‌ها به صورت هفته درمیان با مشارکت شورای عالی قرآن و مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید