کد خبر: 376305
۰
۰
نسخه چاپی
رییس‌جمهور:

مذاکره‌کنندگان با استدلال قوی کار را دنبال می‌کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید ابراهیم رییسی عصر روز جمعه در دیدار نخبگان و خانواده ایثارگران استان کرمان افزود: شرایط تهدید و تحریم را از جانب دشمنان داریم اما اعلام و اقدام کرده‌ایم که پیشرفت کشور و رفع مسائل اقتصادی را بند به این مسایل نمی کنیم و البته گروه مذاکره کننده ما با استدلال های بسیار قوی کار را دنبال می کند زیرا منطق داریم و منطق قوی خود را دنبال می‌کند.

وی تاکید کرد: می خواهیم ارتباط ما با شما (نخبگان) به این نشست خلاصه نشود و دوستان ما در دولت از دیدگاه ها و نظارت فرهیختگان، صاحب نظران و دغدغه مندان استقبال می کنند زیرا بیان این نکات، پیشنهادها و نقدها برای دولت اغتنام فرصت است.

رییسی با بیان اینکه مهمترین معروف تحقق عدالت است گفت: برای انجام این مهم و توجه به همه امور به نیروهای تحول‌گرا نیاز داریم.

وی تصریح کرد: تاکید داریم استفاده از نیروهای جوان تحول گرای انقلابی و حزب الهی که حقیقتا تحول را قبول دارند در دستور کار قرار گیرد.

رییس جمهور اضافه کرد: عدالت باید در همه مراحل توسعه سایه بیاندازد و با عدالت می توان توسعه را بخوبی پیش برد.

وی با اشاره به اینکه همه باید در جهت توسعه یافتگی تلاش کنیم و این پیشرفت باید در پرتو عدالت باشد تاکید کرد: برخی کشورهای پیشرفته در حوزه اقتصادی به پیشرفت رسیده اند اما در حوزه اخلاق، معنویت، عدالت و ... مشکل دارند.

رییسی افزود: مهمترین بحران امروز غرب مشکل الحاد، ترک خانواده و بی توجهی به خانواده است که زشت ترین اخلاق به عنوان شاخص تمدن در جوامع معرفی می شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت ما باید در پرتو عدالت باشد اظهارداشت: ما نیز در دولت محور کار را عدالت و سند بودجه ۱۴۰۱ را نیز براساس مولفه های تحقق عدالت قرار داده ایم که آمایش سرزمینی را مستند بر آن گذاشتیم.

رییس جمهور قانون عادلانه، مجریان عادلانه و داوری های عادلانه را در جامعه مورد تاکید قرار داد و گفت: وصف مردمی بودن را برای دولت لازم می دانیم و در تمامی تصمیمی سازی ها نقش مردم همواره مهم بوده و خواهد بود.

مشورت در انتصاب ها آری، تاثیرپذیری خیر

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کار تحولی بدون روحیه تحولی امکان پذیر نیست، تاکید کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که نمایندگان در امور انتصاب ها دخالت نکنند و به مدیران گفته ام از نمایندگان، مسئولان سابق و کنونی و جوانان مشورت بگیرید زیرا مشورت حد یقف ندارد و خودتان تصمیم بگیرید اما به هیچ عنوان استقلال در تصمیم گیری را از دست ندهید.
رییسی تاکید کرد: مشورت آری اما تاثیرپذیری از دیگران در انتصابات هرگز.

اتباع باید شناسه داشته باشند

وی به موضوع اتباع بیگانه نیز اشاره و بیان کرد: نسبت به اتباع بیگانه تاکید شده است که باید برای همه شناسه ایجاد شود و هیچ تبعه ای در هیچ نقطه کشور بدون شناسه نباشد؛ وزارتخانه های مربوطه وضعیت تحصیل، ازدواج، طلاق، اشتغال و جا به جایی بلاد آنان را تحت نظر داشته باشند که این کار در وزارت کشور آغاز شده و ادامه دارد.

رییسی افزود: این کار در بخش های مختلفی پیشرفت داشته است و گام برتر آن نیز تشکیل سازمان مهاجرین است که در مجلس آغاز شده و در دولت در دست پیگیری است.
وی با اشاره به اینکه اتباع بیگانه در کشور بویژه در استان های کرمان و یزد زیاد هستند اما به عنوان مهمانان جمهوری اسلامی به شمار می روند، ادامه داد: ساماندهی اتباع بیگانه در کشور باید به نحوی انجام شود که در این حوزه دغدغه ای نباشد، این اقدام در دست انجام است و گام برتری نیز برداشته خواهد شد.

روستان ماندن باید به صرفه باشد

رییس جمهور در ادامه گفت: یکی از ظرفیت های مهم استان ظرفیت کشاورزی و رونق کشاورزی است که باید موانع این حوزه شناسایی و رفع شود به نحوی که ماندن در روستا و کار کشاورزی برای روستاییان به صرفه باشد.
وی افزود: الگوی کشت در برخی از نقاط استان به نحوی است که اگر به سمت کالاهای اساسی ببریم استقلال کالاهای اساسی و امنیت غذایی کشور تضمین می شود؛ همچنین در برخی نقاط با ایجاد سیل بند می توان تهدید را به فرصت تبدیل کرد و از یک مشکل نباید چند بار گرفتار شویم. با ایجاد یک سیل بند می توان زمینه ای را فراهم آورد که مردم از بارش باران خوشحال شوند.
رییسی با اشاره به اینکه نیروگاه هایی باید در سال های قبل ساخته می شد و نشده اظهارداشت: سالی باید یک میلیون مسکن ساخته می شد و نشده است. باید جبران عقب ماندگی ها را شروع کنیم و حرکت دولت در این راستا باید حرکتی تحولی و انقلابی باشد و فرمانده این میدان رهبری هستند.
وی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی تصمیم گرفته بود که راه را هموار و موانع را برطرف کند و از آنجا که مرد مصمم و متوکلی بود، امور پیش می رفت و موفقیت کسب می کرد؛ امروز خداوند نام او را ماندگار کرده است.
رییسی تاکید کرد: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نمی خواست حود را مطرح کند، از این رو خداوند ایشان را نام آور کرد و ایشان را در قلب ها و دل ها جای داد.

اهمیت گردشگری در کرمان
وی تصریح کرد: گردشگری در کرمان موضوع مهمی است زیرا این استان، استانی تمدنی است و نشانه هایی از تاریخ تمدن و معماری های بزرگ دارد؛ گردشگری مقاومت به آن افزوده شده و گردشگری مقاومت به گردشگری کرمان غالب شده است.
رییس جمهور افزود: وزارت گردشگری باید تحقق گردشگری مقاومت در استان کرمان را در زمره کارهای جدی خود قرار دهد و طرح جامع گردشگری مقاومت را با همکاری بچه های کرمانی، بچه های حاج قاسم و سپاه طراحی و اجرا کند.

معادن به دست افراد کاربلد و انقلابی باشد

وی از کرمان به عنوان بهشت معادن یاد کرد و گفت: معادن باید به دست افراد کاربلد، انقلابی و دلسوز باشد که فکرشان این باشد که خام فروشی نکنند و بهره برداری بایسته از معادن را داشته باشند؛ بخشی از درآمدها را نیز در قالب مسئولیت اجتماعی در مناطق هزینه کنند.
رییسی یادآور شد: طرحی داشته ایم که حق مالکانه معادن در قالب صندوق توسعه و پیشرفت برای تامین هزینه پروژه های نیمه تمام و اشتغال اختصاص یابد که این طرح دچار تحولاتی شده است.
وی تصریح کرد: هم بهره برداری از معادن مورد تاکید ماست و هم مسئولیت اجتماعی معادن نسبت به توسعه فرهنگی و اجتماعی و رفع محرومیت از استان مورد تاکید است؛ لذا استاندار کرمان این موضوع را دنبال می کند تا مردم شاهد اثرات آن باشند.
رییسی، گروه های جهادی و حرکت های جهادی در استان و سایر استان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از کارهای ما در دولت احیای جهاد سازندگی است و در این رابطه همه گروه ها را جمع کرده ایم؛ از آنها نظرخواهی داریم و متوجه شدیم با ادغام جهاد سازندگی، گروه های جهادی تعطیل نشده اند و گروه های جهادی زیادی در کشور تشکیل شده و در کنار این گروها بسیج سازندگی، ستاد اجرایی فرمان امام و ... را داریم.
وی بیان کرد: شورای عالی جهاد سازندگی تشکیل شد تا بتواند هدایت، حمایت و نظارت بر گروه های جهادی را محقق سازد.
رییسی گفت: بیمه جهاد و روایت جهادگران موضوع مهمی است که در این شورا باید مورد بررسی قرار گیرد.

تاکید بر قانون جمعیت

رییس جمهور در ادامه بر لزوم اجرای قانون جمعیت نیز اشاره و بیان کرد: بر اجرای قانون جمعیت تاکید کرده ایم و این قانون باید با قوت دنبال شود؛ ممکن است افرادی در این قانون حرف داشته باشند که می توانند پیشنهادات خود را به مجلس و دولت ارائه دهند اما قانون را با جدیت ادامه می دهیم.

وی همچنین نبود مرکز ترک اعتیاد بانوان در کرمان را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: هزینه احداث این مرکز باید توسط ستاد مبارزه با مواد مخدر یا بهزیستی تامین شود زیرا ایجاد این مرکز ضروری است و بانوانی که دچار غفلت شده و معتاد هستند نباید در گوشه خیابان دیده شوند؛ این موضوع از مسائل ضروری است و بسیار اولویت دارد.
رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در بانک ها شورای فقهی تشکیل شده است، تاکید کرد: یکی از نظاماتی که دنبال اصلاح آن هستیم، اصلاح نظام بانکی است و اقداماتی در این حوزه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه با جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی کار با قوت ادامه یافته است، تاکید کرد: اصلاحات اقتصادی امری نیست که با یک اقدام محقق شود و بسته ای است که اگر در گذشته انجام می شد کم هزینه تر بود اما نشده است و دولت این امور را دنبال می کند.

آینده درخشان است

رییسی یادآور شد: به لطف خدا و با کمک همه مردم و نخبگان، مسائل کشور با قوت پیش خواهد رفت و آینده برای کشور عزیز ما بسیار روشن و درخشان است.
وی یاداور شد: در جنگ اراده ها می خواهند که کشور ما پیشرفت و تولید نداشته باشد و مردم ناامید شوند اما به لطف خداوند و رهبری های حکیمانه رهبر حکیم انقلاب نخواهیم گذاشت چنین شود.
رییس جمهور همچنین با اشاره به اینکه دغدغه مندی ها موضوع مبارکی است و نشان می دهد جامعه حس دارد، تاکید کرد: دولت مردمی است و نباید کاستی ها و کجی ها را قبول کنیم زیرا اگر حساس نباشیم این کجی ها و کاستی ها بسیاری از جاها را فرا می گیرد.
وی تاکید کرد: همه ما باید نسبت به هرگونه کژی حساس باشیم و با لطف و با اراده و تصمیم دولت و ملت، در این میدان مقاوم و استوار خواهیم بود.
رییسی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی شخص حاج قاسم را یک مکتب معرفی کرده اند نشان می دهد ایشان خود صاحب سبک و از شاگردان درس آموخته مکتب اباعبدالله است.

وی گفت: باید با همه وجود اعتقاد و باور داشته باشیم که با وجود همه تحریم ها و تهدیدها ما می توانیم.

به گزارش ایرنا، سفر استانی دولت به کرمان از عصر روز پنجشنبه (۲۱ مردادما) شروع و تا امروز ادامه دارد.

شماری از وزیران و معاونان رییس جمهور، آیت الله رییسی را در این سفر همراهی می کنند که در سفرهای جداگانه به شهرستان های مختلف از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات این مناطق قرار می گیرند.

از روز چهارشنبه(۲۰ مردادماه) ۲۹ میز خدمت و ارتباط مردمی با حضور شماری از معاونان وزیران یا دیگر مدیران وزارتخانه ها به عنوان نمایندگان تام الاختیار وزرا در ادارات مختلف استان کرمان تشکیل شده است تا علاوه بر دیدار چهره به چهره با مردم و بررسی شکایت ها و پیشنهادها، خواسته ها و نامه های مکتوب مردمی نیز دریافت شود.

اخبار مرتبط با سفر استانی دولت سیزدهم به استان کرمان را از طریق پرونده ذیل دنبال کنید:

دیار کریمان میزبان سی و یکمین سفر استانی رییس جمهور

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.

آپلود عکس

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید