کد خبر: 376472
۰
۰
نسخه چاپی

نمایشگاه مسجد جامعه پرداز گامی به سوی تحقق تمدن نوین اسلامی

خبرگزاری مهر-گروه دین و اندیشه: ولایت الهی که عالم را پر کرده، حقیقتی از جنس «محبت» است. این نور از خدای متعال شروع و از طریق اولیا معصوم علیهم السلام و سپس نائبان برحق ایشان در جامعه منتشر می‌شود. ولایت الهی، ارتباط وثیق مردم با ولی خدا و با هم، برای خداست. رابطه طولی بین خداوند و بندگانش به شکل «اطاعت» و در رابطه عرضی بین مردم به شکل «خدمت» متبلور می‌شود و مسجد محور اتصال ولایت طولی و عرضی به یکدیگر است. بنیاد هدایت مأموریت دارد که با تمرکز بر رشد امام مسجد، موجبات ارتقا مسجد و محله آن را برای نشر خدمت و محبت در جامعه فراهم آورد و امام را به مرور زمان از امام مسجد به امام محله تبدیل نماید. امامی که نقطه اتصال مردم محله با یکدیگر و با نایب صاحب الزمان (عج) است و با استفاده مناسب از سه پیوند «ایمانی»، «خانوادگی» و «همسایگی» خدمت و محبت را بین اهالی محله گسترش می‌دهد.

در این نگاه مسجد محل نشر افکار و ایده‌ها و تقسیم مسوولیت‌های اجتماعی بین مردم است و به عنوان مهمترین رکن خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی در گام دوم انقلاب اسلامی محسوب می‌گردد.بنیاد هدایت این مهم را با استفاده از شبکه راهیاری و به کارگیری ابزار رشد و توانمندسازی امام انجام می‌دهد

فعال‌سازی اقشار مختلف مردم جز در شبکه امامت و رهبری، امامت و مسجد اتفاق نمی‌افتد و نقش امامان محله در این راستا بسیار کارساز است.

در همین راستا بنیاد هدایت برپایی نمایشگاه مسجد جامعه پرداز را در دستور کار خود قرار داد و هم اکنون و در سومین گام، مسجد مقدس جمکران میزبان نمایشگاه مسجد جامعه پرداز است.

سید مهدی زریباف، سرپرست معاونت اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، در حاشیه بازدید از سومین نمایشگاه مسجد جامعه پرداز که در شبستان بقیع مسجد مقدس جمکران برپا شده است، اظهار کرد: الحق و الانصاف زحمات بسیاری در راستای برپایی این نمایشگاه کشیده شده و نسل جوانی که نسبت به گذشته انقلاب اسلامی آگاهی کم‌تری دارند با حضور در این نمایشگاه می‌توانند از اثرات و نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شاهد استفاده از خلاقیت و نوآوری در رابطه با بیان حوادث از صدر اسلام تا دوران پیش و پس از انقلاب بودیم که هنوز جای کار باقیمانده است.

سرپرست معاونت اقتصادی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با اشاره به اینکه می‌توان از روش‌ها و شاخص‌های مختلف در بیان مطالب استفاده کرد، عنوان کرد: بحمدالله در این نمایشگاه ریشه‌های تاریخی، سیاسی و تمدنی کشور به نحو مطلوبی تشریح شده است.

زریباف بیان کرد: از تمامی افرادی که در راستای برپایی این نمایشگاه تلاش کرده‌اند کمال تشکر و قدردانی دارم.

وی در پایان با بیان اینکه نمایشگاه مسجد جامعه پرداز، یک حرکت و اقدام عالی و شجاعانه بوده است، تصریح کرد: حرکتی که بنیاد هدایت در این مسیر آغاز کرده است یک حرکت جذاب، مفید و تمدن ساز است.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید