کد خبر: 376548
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

کسب یک مدال طلا و سه برنز توسط آزادکاران در روز نخست

به گزارش قم پرس، رقابت‌های پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جوانان جهان روزهای ۲۴ و ۲۵ مردادماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد و در پایان سبحان یاری در وزن ۷۹ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و احمد محمدنژاد جوان در وزن ۵۷ کیلوگرم، حسین محمدآقایی در وزن ۷۰ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان در دور نخست با نتیجه ۵ بر صفر سیمون پیرودو از ایتالیا را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه ۷ بر ۵ مغلوب جوری وولک از آمریکا شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال به گروه بازنده‌ها رفت. محمدنژاد جوان در این گروه با نتیجه ۱۱ بر صفر عزیزبک نایموف از ازبکستان را مغلوب کرد و به دیدار رده بندی راه یافت. وی در این دیدار مقابل لوکا گوینجیلیا از گرجستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۶۵ کیلوگرم محمدرضا شاکری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۳ موحامد بکتمیروف از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب روبرت کورنلا از آمریکا شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در مرحله نیمه نهایی، نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن ۷۰ کیلوگرم حسین محمد آقایی در دور نخست با نتیجه ۳ بر ۱ بگیجان کولداشیف از ازبکستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۴ بر ۴ مارسل ناگی از مجارستان را مغلوب کرد و راهی مرحله یکچهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۷ مغلوب میشل مسنبرینک از آمریکا شد و با توجه حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی، نماینده کشورمان به گروه بازنده‌ها رفت. محمدآقایی در این گروه مقابل کانات کریمبکوف از قرقیزستان با نتیجه ۱۲ بر ۲ به برتری دست یافت و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۲ از سد هایک پاپیکیان از ارمنستان گذشت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۷۹ کیلوگرم سبحان یاری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۱ از سد برایدیو تامپسون از آمریکا گذشت. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۸ بر صفر اویج بکایر از ترکیه را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۹ بر ۶ از سد اوتاری آدیشویلی از گرجستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت. یاری در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر موشق مکرتچیان از ارمنستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن ۹۷ کیلوگرم امیرعلی آذرپیرا در دور نخست با نتیجه ۱۱ بر صفر تویوکی هامادا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یکچهارم نهایی با نتیجه ۱۰ بر صفر زلیم خان موسیخانوف از قزاقستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. آذرپیرا در این مرحله با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب ریفات گیداک از ترکیه شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه ۵ بر ۱ از سد داوید مچدلیدزه از اوکراین گذشت و صاحب مدال برنز شد.

۵۷ کیلوگرم: ۱- جوری وولک (آمریکا) ۲- مری بازاربایف (قزاقستان) ۳- احمد محمدنژاد جوان (ایران) و آبهیشیک دهاکا (هند)
۶۵ کیلوگرم: ۱- امیدجان جلال اف (ازبکستان) ۲- زیرادین بایراموف (آذربایجان) ۳- آئویاگی یوشینوسوکه (ژاپن) و سوجیت (هند) … ۹- محمدرضا شاکری (ایران)
۷۰ کیلوگرم: ۱- کانان هیبت اف (آذربایجان) ۲- میشل مسینبرینک (آمریکا) ۳- حسین محمدآقایی (ایران) و مولایم یاداو (هند)
۷۹ کیلوگرم: ۱- سبحان یاری (ایران) ۲- موشق مکرتچیان (ارمنستان) ۳- اوتاری آدیشویلی (گرجستان) و موحامد عبداله یف (قرقیزستان)
۹۷ کیلوگرم: ۱- بنجامین کوتر (آمریکا) ۲- ریفات گیداک (ترکیه) ۳- امیرعلی آذرپیرا (ایران) و نیراج (هند)

در پایان روز نخست تیم آمریکا با ۸۴ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، تیم ایران با ۷۴ امتیاز در جایگاه دوم و تیم‌های هند، آذربایجان، گرجستان و ترکیه به ترتیب با ۶۰، ۵۵، ۴۵ و ۴۲ امتیاز در جایگاه‌های سوم تا ششم حضور دارند.

منبع : مهر

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.