کد خبر: 376573
۰
۰
نسخه چاپی

وجود حجم بالای زمین‌های بدون توافق در منطقه ۵ قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم یکی از چالش‌های این منطقه را خریدوفروش ملک و عدم توجه شهروندان به اسناد قانونی دانست و گفت: در این سه محدوده جمکران، پیامبر اعظم(ص) و بلوار شهید کبیری زمین‌های بدون توافق وجود دارد که تعدادی افراد سودجو این زمین‌ها را به‌صورت غیرقانونی تفکیک کرده و برای شهرداری و مردم مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

وجود حجم بالای زمین‌های بدون توافق در منطقه ۵ قم

به گزارش قم پرس: زین‌العابدین قراچورلوی منطقه پنج را منطقه‌ای در آغاز مسیر توسعه دانست و اظهار داشت: یکی از چالش‌های این منطقه خریدوفروش ملک و عدم توجه شهروندان به اسناد قانونی آن است.

وی به زمین‌های محدوده پیامبر اعظم(ص)، مسجد مقدس جمکران و بلوار شهید کبیری اشاره کرد و افزود: در این سه محدوده زمین‌های بدون توافق وجود دارد و تعدادی افراد سودجو این زمین‌ها را به‌صورت غیرقانونی تفکیک کرده و برای شهرداری و مردم مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر توجه شهروندان به اسناد قانونی اراضی تصریح کرد: شهروندان قبل از خرید هر زمینی به منطقه پنج شهرداری مراجعه کرده و استعلام بگیرند که زمین ازنظر اسناد قانون مشکلی نداشته باشد.

وی سپس آمار گواهی‌های صادرشده در حوزه شهرسازی منطقه ۵ را از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، تعداد ۴۷ ملک بررسی، ۳۸ مورد پاسخ استعلام از بانک، ۲۹۹ مورد استعلام از دفترخانه ثبت‌شده است.

قراچورلوی ادامه داد: همچنین در این مدت ۶۳ مورد پروانه احداث بنا، ۳۷ مورد تمدید پروانه، ۱۴۷ مورد گواهی عدم تخلف و ۱۸ مورد گواهی پایان کار صادرشده است و به ۱۹ مورد تخلفات ساختمانی نیز رسیدگی شده است.

وی در پایان با تأکید دوباره بر هوشمندی شهروندان در هنگام خرید زمین‌ها خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم به موارد ذکرشده توجه کرده و هنگام خریدوفروش زمین به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

دیدگاه

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید



کد امنیتی کد جدید