کد خبر: 377455
۰
PNAZAR
نسخه چاپی

هنرمندان پیشکسوت سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی هستند

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سید مجید پوراحمدی در ادامه طرح تکریم و دیدار با هنرمندان و اهالی فرهنگ و هنر و رسانه به دیدار علاءالدین قاسمی، تعزیه‌خوان باسابقه کشور رفت و از نزدیک جویای حال وی شدند.

مشاور وزیر فرهنگ در این دیدار ضمن تجلیل از چند دهه فعالیت ارزشمند این پیشکسوت عرصه تعزیه، اظهار داشت: تعزیه، از جمله هنرهای مختص ایرانیان است که ریشه در تاریخ، فرهنگ و باورهای دینی ما دارد و اساتیدی چون علاءالدین قاسمی برای زنده نگه داشتن این هنر مردمی در دوران معاصر تلاش های بسیاری کرده اند.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه های ما توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات به اعضای تحت پوشش خصوصاً نامداران این عرصه است که بی شک بزرگترین سرمایه های فرهنگی و اجتماعی کشور هستند.

پوراحمدی در عین حال تاکید کرد: تلاش ما این است تا با پوشش حداکثری خدمات بیمه ای، این قشر فرهیخته دغدغه ای در خصوص هزینه های درمان نداشته باشند.

علاءالدین قاسمی هنرمند تعزیه‌خوان متولد ۱۳۳۲ طالقان است. او به عنوان یکی از بهترین شهادت‌خوانان ایرانی شناخته شده است که از زمان طفل‌خوانی تا شهادت‌خوانی در حسینیه حضرت ابوالفضل قودجان به اجرای تعزیه پرداخته است.

قاسمی همچنین یکی از اعضای انجمن تعزیه‌خوانی ایران است که در ایران و کشورهایی چون آمریکا، فرانسه و آلمان به اجرای تعزیه پرداخته است.

این هنرمند پیشکسوت دارای نشان درجه یک هنری و از اعضای نامدار صندوق اعتباری هنر است.

در این دیدار علاوه بر همراهی شماری از مدیران صندوق اعتباری هنر از جمله نیکنام حسینی پور اردشیر صالح پور ازهنرمندان نامدار ومحققین حوزه هنرهای نمایشی نیز حضور داشت.

قم پرس منتظر دریافت اخبار و پیام های هموطنان عزیز می باشد.